20. november 1996
Jaga lugu:

Reklaamiringkonnad koondavad oma jõud

ASi Meediakorp meediadirektor Priit Hõbemägi avaldas lootust, et IAA Eesti organisatsiooni moodustamisel esmaspäeval ei teki vastuseisu. Ta sõnas, et hästi organiseeritud ajalehtede liidu ja ringhäälingute liidu kõrval puudub Eestis reklaamifirmade organiseeritus. «Ajalehtede liidus oleme näinud, et kui tekib vajadus mõjutada mõnda ühiseid huve kahjustavat seadust, siis puudub meil reklaamivaldkonnas partner,» ütles Hõbemägi. Hõbemägi tõi näiteks praegu menetluses oleva reklaamiseaduse ning käibemaksuseadusesse sisse viidud punktid, mis on kahjulikud nii meediale kui reklaamiagentuuridele. Ametliku vastuväite mõlema seaduse kohta on esitanud nii ajalehtede kui ringhäälingute liit, reklaamiagentuuride poolt võtavad sõna aga üksikud persoonid, märkis ta.

Hõbemägi ütles, et seadusloome väljatöötajatele mõju avaldamiseks peab nende poole pöörduma soliidsel tasemel, tõsiseltvõetava organisatsioonina. Tema sõnutsi peaks IAA Eesti osakond koondama väljaandeid, ringhäälinguid, reklaami- ja meediaorganisatsioone, suuremaid reklaamikliente jt reklaamiga seotud asutusi, et teha riigi tasandil lobby ühiste eesmärkide nimel.

Üks ürituse organiseerijatest, ASis EMOR töötav Katrin Hommuk ütles, et esmaspäeval toimuvale koosviibimisele hotellis Olümpia on registreerunud umbes 70 reklaami, meedia ja turundusvallas tegutsevatest inimest, et arutada ühise assotsatsiooni moodustamise vajalikkust. IAA juhatuse liikme Kaarina Iltaneni sõnutsi on reklaamivaldkonna iseregulatsiooni pooldava IAA ülesanne kaitsta reklaamiandjate, agentuuride ja meedia huve seadusloomes ning soodustada valdkonna arengut.

ASi Kolm Karu juht Olav Osolin ütles, et reklaamivaldkonnaga seotud inimeste koondumine Eestis on vajalik. «Paraku teadvustatakse liidu vajadus Eestis alati liiga hilja -- siis kui valdkonda ohustab mõni tobe seadus,» märkis Osolin. «Muidu nokitsevad kõik omaette nurgas ega tunne üksteisest mingit puudust,» iseloomustas ta agentuuride suhtumist.

Agentuuri Zoom juht Kaur Hanson ütles, et ta ei näe tungivat vajadust ametliku reklaamifirmasid koondava liidu järele. «Kui tegemist on väljastpoolt tulnud initsiatiivil loodava assotsiatsiooniga, kes tahab kehtestada mingeid reegleid, siis me sellega kaasa ei lähe,» märkis ta ja lisas, et ei usu, et mõni organisatsioon suudab Eestis mõjutada seadusloomet. Mitu aastat on reklaamiagentuuride ringis arutatud reklaamifirmade liidu vajalikkust, kuid seni pole liidu tegemisest midagi välja tulnud.

IAA-l on maailmas üle 3600 üksikliikme ja 106 liikmesfirmat 90 riigis.

Jaga lugu:
Hetkel kuum