Kolmapäeva õhtul sai selgeks, et Tallinna-Helsingi liinil Tallinki kaubamärgi all opereeriv AS Hansatee ja Inreko Laevade AS ei jõudnud kokkuleppele reisilaeva Vana Tallinn edasise jätkamise osas Tallinki kaubamärgi all. Suure tõenäosusega ei tee ta seda enam kunagi.
Põhjuseks oli 16 000 USD suurune rent päevas, mida Hansatee tegevdirektor Enn Pant Vana Tallinna eest Inreko Laevadele pakkus ning millega viimase juhatuse esimees Henn Ruubel nõus polnud.
Kuigi Vana Tallinn pole Tallinna-Helsingi liinil just halb laev, ei tasu laeva eest laevandusmaaklerite hinnangul maksta renti rohkem kui 13 500 USD.
Kunagi on Inreko Laevade peadirektor Enn Rohula nõudnud Hansateelt päevas 28 000 USD renti.
Öeldakse, et suur tükk ajab suu lõhki. Ainult et seekord ei või suu lõhki minna ainult Inreko Laevadel, vaid kogu eestlaste poolt Tallinna-Helsingi liinil püsti pandud reisilaevandusel.
Ka Hansatee endine turundusdirektor Hannes Saarsoo on väitnud, et Hansatee tühjaksimemine sai alguse just suures eufoorias tehtud Inreko Laevade äriplaanidest, mis ei arvestanud tegelikku turu arengut.
Paistab, et üha enam hakkab majanduses kätte jõudma aeg, mil peale oskuse sahkerdada peab omama ka teisi oskusi, et midagi kardinaalset ärateha. Kuna varsti lahkub müügi tõttu Tallinna-Helsingi liinilt ka reisilaev Tallink, jääb eestlaste poolelt liinile kaks laeva, sest suure tõenäosusega hakkab Vana Tallinn edaspidi sõitma mõne Soo-me laevafirma teenisuses.
Kahe laeva jäämine annab suurepärased võimalused Soome laevafirmadele ning muudab olematuks kogu töö, mida eestlased on turuvõitluses Soome laevanduskontsernidega teinud.