Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lihavabrikud korraldavad ühisekspansiooni itta

    Eesti lihaliidu ekspordi-imporditoimkonna etteotsa valitud Nukke sõnul on projekti käivitamisest eelkõige huvitatud Rakvere, Saaremaa, Adavere ja Valga lihatööstus ning AS Karree.
    Projekti eesmärk on ära kasutada nende ettevõtete vabad tootmisvõimsused, mis ulatuvad nädalas 200 tonnini. Nukke märkis, et peamiste eksporditurgudena võetakse ühiselt sihikule Poola, Ukraina, Baltimaad ning Peterburi. «See tähendab, et iga kombinaat peab spetsialiseeruma kindlale tooteartiklile, et oleks tagatud stabiilne kvaliteet,» lausus ta. «Minimaalne kogus, mille puhul kulutused ära tasuksid, on 100 tonni lihatooteid nädalas, 200 tonni eksportides oleks juba ka väike kasum olemas.»
    Nukke sõnul vajavad lihatööstused ühise ekspordi korraldamisel head koostööd põllumajandusministeeriumi, tolli, veterinaarameti, pankade ja teiste riikide saatkondadega. Kavas on luua ühine Eestit esindav kaubamärk. Hiljemalt veebruariks otsustatakse, kas luuakse oma firma või müüakse lihatooted mõne Eesti hulgimüügifirma kaudu.
    Põllumajandusministeeriumi välissuhete osakonna juhataja Andres Oopkaup peab lihatööstuste initsiatiivi igati tervitatavaks. Tema sõnul on lihatööstuste viga seni olnud selles, et küllatki kaalukate maksumaksjatena pole nad suutnud riigile oma probleeme selgeks teha. «Kui töötlejad ütleksid selgelt välja, mille taga seisab eksport, mis tooks omakorda riigile sisse rohkem makse, siis saaks seda ka reguleerida,» möönis Oopkaup. «Rohkem lärmi on vaja teha.»
    Oopkaup hoiatas aga, et Eesti lihatööstused peaksid keskenduma rohkemate turgude vallutamisele kui vaid Venemaa. «Ida poole käib kaubandus niigi ja me ei tohi sellest liigselt sõltuvaks saada,» lausus ta. Oopkaupi hinnangul võib Venemaa iga kell piiri jälle kinni panna, nagu ta tegi seda 1992. aastal, ning kui sellest sõltub pool Eesti majandust, siis on see meile katastroof.
    Harri Nukke möönis, et ühisesse ekspordiorganisatsiooni ollakse valmis kaasama ka väiksemaid lihatööstusi, kuid selleks, et kulutused ennast tagasi teeniks, peavad suuremad mahud taga olema. Tema sõnutsi tuleb ettevõtetel kokku leppida ka eetilistes küsimustes, et ei juhtuks nii, et 5--8 konkureerivat kombinaati pärast kümnendat ühiskoormat üksteisega kiskuma lähevad.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.