• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • 10.01.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Naastrehvidele uued nõuded

1. jaanuarist hakkasid kehtima uued nõuded naastrehvidele ja nende kasutamisele teatud kategooriate autodel ning haagistel. Liikluspolitsei büroo juhtivinspektor Villu Vane ütles ETA-le, et igas rehvis tohib olla kindel arv naaste. Kuni 13´´ veljele mõeldud rehvis ei tohi naastude arv olla üle 90, kuni 15´´ rehvis üle 110, suuremates sõiduautode rehvides üle 130.
Veoautode ja nende haagiste rehvides võib naastude arv küündida 150ni. Naastrehvid peavad all olema korraga auto kõigil ratastel ja naastude arv nendes ei tohi erineda üle 25%. 1/3 rehvi veerepinnast tema keskosas peab olema naastudeta. Kui tegu uute rehvidega, ei tohi naastud nende pinnast välja ulatuda üle 1,2 mm. Kasutatud rehvidel võib naastude väljaulatuv osa olla kuni 2 mm. Naastrehve tohib kasutada talvisel ajal -- 15. oktoobrist 15. aprillini.
Liikluseeskirjas mingit märget naastrehvide kohta pole ja seega pole nende kasutamine Villu Vane sõnul kohustuslik. Liikluspolitsei büroo direktori Märt Mikkovi arvates peaksid mingi teistest erinemise märgi oma sõidukile kinnitama hoopis need juhid, kes sõidavad suvekummidega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uuest aastast saab laste turvavarustuse puudumisel karistada 1. jaanuarist hakkas liikluspolitsei trahvima autojuhte, kes ei kasuta laste veol selleks ettenähtud turvavarustust.
Turvavarustuse nõue kehtib juba alates 1996. aasta 1. juulist sõiduautodele, mille tagaistmel on turvavööd. Autojuhtide vastuseisu tõttu kehtestati nõudega harjumiseks 1996. aasta lõpuni üleminekuperiood, mil turvavarustuse puudumise eest ei trahvitud.
Nõuetekohase turvavarustuse puudumisel võib liikluspolitsei autojuhti trahvida kuni 10 päevapalga suuruse ehk 220kroonise rahatrahviga.
Samas ei pea liikluseeskirjade kohaselt asulas sõites takso tagaistmel istuv laps olema turvatoolis. Turvavarustuse muretsemine on taksojuhtide enda mure, sest taksod kuuluvad juhtidele, kinnitati ETA-le mitmest erataksofirmast.
Turvavarustus tuleb valida lapse kehakaalu järgi. Kuni 10 kg kaaluval imikul on ohutuim sõita seljaga sõidu suunas autosse turvavöö abil kinnitatud turvahällis. 9--18 kg kaaluv väikelaps peaks kasutama turvatooli. Umbes 10aastane, aga ka noorem laps võib olla kinnitatud ainult auto turvavööga, kui selle diagonaalrihm jääb lapse õlale.
Laps ei pea olema turvatoolis ka juhul, kui ta istub tagaistmel turvavööga kinnitatud täiskasvanu süles ning kõik istekohad autos on hõivatud. Samuti ei pea laps tagaistmel sõites istuma turvatoolis, kui autol puuduvad turvavööd.
Esiistmele ei tohi last panna, kui autol on kõrvalistuja jaoks õhkpadi

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele