• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,03
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,03
  • 31.01.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Opel Kadetil täitus 60 aastat

Esimene sellenimeline väikeauto tuli konveierilt 1936. aasta detsembris. Kuni 1991. aastani, mil Kadeti asemele asus Astra, toodeti üle 10 miljoni Kadeti.
1936. aastal tootmisse läinud Kadett A toodeti lisaks tavalisele kaheukselisele variandile ka kabrioletina. Auto maksis 2100 riigimarka. 23hj mootoriga väikeauto oli esimene monokokk-kerega Saksa auto. 1,1liitrine mootor võimaldas kiirust kuni 98 km/h ja kulutas 100 km läbimiseks keskmiselt 7,5 l bensiini. 1938. aastaks oli Kadett saavutanud Saksamaal 58protsendilise turuosa. Tootmine katkes 1940. aastal seoses Teise maailmasõjaga, selleks ajaks oli toodetud 107 608 autot.
Viimane, E-seeria Kadett oli eelkäijatest edukam. Toodeti 3,8 mln autot. Autot toodeti nii kolme-, nelja- kui viieukselisena, samuti universaali ja kabrioletina. Mootorite võimsused mahtusid 54 hobujõust 156 hobujõuni. Lisaks toodeti ja toodetakse seda autot ka mitme teise nime all -- näiteks Pontiac LeMansi või Daewoo Nexiana.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele