11. veebruar 1997
Jaga lugu:

CD-kataloogi valupunktidest

Kaks nädalat on mul arvutis olnud Telemedia ärikataloogi CD-promoversioon ja ma olen seda ikka ja jälle ise uurinud ja teistele demonstreerinud -- lisaks arutanud loojatega selle üle, miks üks või teine asi nimelt selline on välja kukkunud.

Kõigepealt, CD-ärikataloog on vaieldamatult arvutiomanikule märksa etem kasutada kui paberversioon. Muuhulgas võib telefoniraamatuosa kõvakettale kopeerida (14 megabaiti koos üldinfoga) ja seda oma notebookis alati kaasas kanda, isegi juhul, kui teil ei peaks olema CD-lugejat. Loomulikult ei ole selle mahu sees reklaame, multimeedia-presentatsioone ega kaarte, selle-eest aga igati portatiivne töövahend, mida paber-kataloogist kindlasti ühegi rebimistehtega ei saa.

Kui teid on kunagi viinud meeleheitele see, et teie küsimusele vastavad korraga kuus alamkategooriat ja nende läbiuurimine on vaevarikas tegevus, siis CD-kataloogis võib rahulikult valida korraga vaatamiseks firmad, mis näiteks kas müüvad auto varuosi või remondivad autosid, lisaks võib piirata nende asukoha näiteks Tallinnaga (kahjuks ei saa piirata ei postiindeksi ega telefonikoodiga, mis on väljaspool Tallinna, aga ka Tallinna-siseselt).

Lisaks nime- ja tegevusalafiltritele on veel kaubamärgifilter.

CD-ärikataloog on paberkataloogist keskkonnasõbralikum -- soovitaks järgmiste kataloogide müümisel küsida firmast mitte seda, kas nad ka CD-versiooni sooviksid, vaid pigem seda, et kas nad paberversiooni üldse vajavadki.

Veidi laiemalt vaadates on aga CD-ärikataloog kaasaegsest tarkvaratootest ja multimeediast üsna kaugel. Kui kõik teised räägivad programmide omavahelisest koostööst, siis siin ei tööta isegi firma andmete juures copy-käsk, rääkimata sellest, et www-aadressile klikkides browser või telefoninumbrile klikkides Win95 telefoninumbrivalija käivitataks. Väga harva tekib mul soov lihtsalt telefonikataloogi välja trükkima hakata -- tahaks ka siit leida sama paindlikkust, mida näiteks Office 97 reklaamib. Ja loomulikult, kuna andmed kipuvad ju pidevalt muutuma, siis oleks sellise baasi õige koht siiski Internetis -- või vähemalt peaks selle kaudu toimuma pidev CD-info kaasajastamine. Iseasi muidugi, kui kasutaja põhisoov ongi 6x4cm videoaknas pikalt leierdatud telereklaami vaadata.

Jaga lugu:
Hetkel kuum