16 veebruar 1997

Reklaamiturg kasvas mullu 45 protsenti

Suurim reklaamija Eestis kolmel viimasel aastal on olnud Procter & Gamble, kaks aastat järjest on II kohal Dandy, järgnesid Ferrero, Wrigley's ja Philip Morris.

Meediakanalite lõikes kogusid enim reklaamiraha: päevalehtedest Äripäev, nädalalehtedest Eesti Ekspress, ajakirjadest Televisioonileht/Nädal, telekanalitest Eesti TV ja raadiojaamadest Trio grupp.

Ajalehtede TOP 7sse kuulusid mullu: Eesti Ekspress, Äripäev, Eesti Päevaleht koos Pühapäevalehega viimased kolm kuud, Postimees, Sõnumileht, Den za Dnjom. Seitsmiku lõpetas Õhtuleht.

Ajakirjade TOP 5 oli: Televisioonileht/Nädal, Programma, Ärielu, Kodukiri, Toiduproff ja Stiil.

Eestis kulutasid firmad eelmisel aastal kokku reklaamiraha keskmiselt veidi üle 200 krooni iga elaniku kohta. Näiteks USAs on sama näitaja üle 7000 krooni inimese kohta.

Kogukäibe arvutamisel ei ole arvestatud kohalike lehtede, kataloogide ja messide reklaamikäibeid.

Võrreldes 1995. aastaga langes enim ajalehtede turuosa (-8,5 protsenti) ja kasvasid raadio ja televisiooni turuosa (4 protsenti kumbki).

Enim reklaamitud tooteliigid olid: närimiskumm, sigaretid, tööpakkumised/otsimised, sõiduautod ja maiustused.

Käesolevaks aastaks ennustab Balti Meediateabe AS telereklaami, välireklaami ja ajakirjade osatähtsuse kasvu.

Hetkel kuum