2. märts 1997
Jaga lugu:

Hotellidel plaanis pakkuda rohkem lisateenuseid

Hotellide ja restoranide liidu tegevdirektori Donald Visnapuu sõnul moodustab majutusteenus maailmas keskmiselt 51--52 protsenti hotellide kogukäibest. Ta lisas, et maailma statistikas kuuluvad toitlustus ja baarid hotelli põhiteenuste hulka, lisateenused on faksi saatmise võimalus, pakikandmine ja muud teenused.

Esta Kaal EMORist lausus, et uuringufirma lähtus tavatarbija seisukohast, mille järgi kõik pakutavad teenused peale majutuse on lisateenused.

Viru hotelli direktori Toomas Niinemäe sõnul tahavad hotellid suurendada võimalikult palju pakutavate lisateenuste hulka. «Tubasid juurde enam ei tee, hinda tõsta ei saa, sest turg paneb hinnataseme paika, seega on ainuke võimalus nuputada välja lisateenuseid, mida kliendile pakkuda,» kinnitas ta.

Toomas Niinemäe ütles, et hotellid soovivad, et klient kulutaks raha ühe maja katuse all. «Ei ole minu huvi, et klient elab minu juures, läheb konverentsi pidama Olümpiasse ja sööma Centrali,» rääkis ta.

Niinemäe sõnul kasutatakse Virus lisaks majutusteenusele väga palju ka restorani, kohvikute ja baaride pakutavaid teenuseid. Ta ütles, et väga hästi müüvad ka konverentsisaal ja saunad.

Haapsalu hotellis moodustab majutusteenus samas 71,6 protsenti hotelli käibest. See on tingitud sellest, et neil endal restorani pole, rääkis Donald Visnapuu.

See, et restorani omavas Taru hotellis on majutuse osakaal hotelli käibest 62,4 protsenti, näitab, et seal süüakse ja juuakse vähem, lisas ta.

EMORi uuringu põhjal külastab 76 protsenti firmakliente Eestis hotellide restorani, 51 protsenti baari, 48 protsenti kohvikut, 46 protsenti ujulat, sauna või jõusaali, 36 protsenti ostukeskust, 34 protsenti ööklubi ja 33 protsenti konverentsiruume.

Jaga lugu:
Hetkel kuum