• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubandus koondub ärikeskuste ümber

    Nõudlus äripindade järele on jätkuvalt suur ning kaupluste rendihinnad kõrged. See on ka peamine põhjus, miks kinnisvaraarendajad on hakanud aktiivselt uusi kaubanduskeskusi välja ehitama.
    Sel aastal on Tallinna kesklinnas avatud mitu uut kaubamaja (näit City kaubanduskeskus RETi kvartalis ja WW Passage vanalinnas), juurde on neid tulemas aga veelgi.
    Praegu pole uute kauplusepindade valmimine suurt mõju Tallinna rendihindadele veel avaldanud, valikuvõimaluste avardudes on hakanud aga langema just keskmisest halvemas asukohas ja seisukorras kaupluseruumide rendised. Kui rentnik leiab endale uue ja parema asukoha, peavad omanikud hinna alla laskma, et ruumid tühjaks ei jääks.
    Kaupmeeste meelispiirkonnaks on vanalinna tiheda jalakäijatevooga tänavad. Kõige rohkem maksavad Raekoja plats, Viru, Väike- ja Suur-Karja tänav ning Vana-Viru ja Aia tänava algus. Seal püsivad kaupluste rendised stabiilselt kõrgena ja hinnamuutust prognoosida ei saa.
    Ehkki bürood on vanalinnast halbade parkimistingimuste pärast hakanud välja kolima ja nende hinnad langevad, siis riiete ja pudi-padiga kauplevaid poode halvad parkimisolud ei mõjuta, kuna orienteerutakse suures osas turistidele.
    Maksimumhind, mida Viru tänaval kauplusepinna eest küsitakse, on praegu 500 kr/m² kuus.
    Kõrvaltänavatel naljalt keegi kauplust avada ei taha ja seal on hind juba madalam. Odavamad on ka esimesest korrusest kõrgemale jäävad ruumid, sest kliendid ei vaevu sageli treppidest üles-alla ronima. Näit Müürivahe tn maksab kauplus kuni 300 kr/m², Pika tn alguses teisel korrusel 180 kr/m² kuus.
    Vanalinnale järgenevad nõudluselt kesklinna läbivad magistraalid: Pärnu ja Tartu mnt algus. Narva mnt alguse ja sadama vahele kujunev city muudab selle piirkonna järjest ihaldusväärsemaks.
    Kesklinnast kaugemale koonduvad tehnika, mööbli ehitustarvete jm suuremahuliste kaupade müüjad, kus on suuremad ruumid ja klientidel võimalus autoga otse ukse ette sõita. Näiteks Pärnu mnt endised tootmishooned on järjestikku ümber ehitatud: esimestele korrustele kauplused ja kõrgemale bürood.
    Uute kaubanduskeskuste lähedusse soovivad asuda ka väiksemad kauplused, kes loodavad osa saada klientidevoost. Ärikeskuste endi edukus sõltub aga asukohavalikust. Halva näitena võib tuua Key kaubamaja, mis suurest reklaamikärast ja heast parkimisvõimalusest hoolimata ei suutnud ostjaid ligi meelitada.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Massiimmigratsiooni hirmujutu ees põnnamine hoiab majandust kinni
Ülirange sisserännu kvoodi asendamisele mõistlike kitsendustega ei järgne massiimmigratsiooni ega äärmusrahvuslike mõtete populaarsuse plahvatuslikku tõusu, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ülirange sisserännu kvoodi asendamisele mõistlike kitsendustega ei järgne massiimmigratsiooni ega äärmusrahvuslike mõtete populaarsuse plahvatuslikku tõusu, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti aktsiaturg jätkas nädalat miinuses
Balti koondindeks Baltic Benchmark langes täna 1,92%; põhinimekirjast sulgusid plusspoolel vaid kolm aktsiat.
Balti koondindeks Baltic Benchmark langes täna 1,92%; põhinimekirjast sulgusid plusspoolel vaid kolm aktsiat.
Raadiohommikus: ärikinnisvara trendidest ja IT-sektori tööjõuprobleemidest
US Real Estate'i juhatuse esimehe Aavo Kokaga räägime ärikinnisvara trendidest ja sellest, kui oluline roll on COVIDiga võitluses ruumide ventilatsioonil.
US Real Estate'i juhatuse esimehe Aavo Kokaga räägime ärikinnisvara trendidest ja sellest, kui oluline roll on COVIDiga võitluses ruumide ventilatsioonil.
Vedaja investeerib ka laes hindadega: midagi teha pole, tuleb osta igal ajal
Arco Transpordi üks omanik ja juht Ivo Krumm tõdes, et kuigi hinnad kerkivad ja masinate tarneajad on tavapärasest kaks korda pikemad, tuleb konkurentsis püsimiseks investeerida ka keerulistel aegadel.
Arco Transpordi üks omanik ja juht Ivo Krumm tõdes, et kuigi hinnad kerkivad ja masinate tarneajad on tavapärasest kaks korda pikemad, tuleb konkurentsis püsimiseks investeerida ka keerulistel aegadel.