• OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,8
  • OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,8
  • 30.05.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevandusel kaks ostjat

ESCO Holding pakkus aktsiate ostuhinnaks ligi 700 mln krooni. OÜ Arbonale ei avalikustanud ostuhinda, nimetades konkursivõidu korral Merelaevandusse tehtava koguinvesteeringu suuruseks miljard krooni.
Mõlemad pakkujad peavad oluliseks logistilise transiidiketi loomist, seda aga erinevatel põhimõtetel.
«Laienenud aktsionäride ringiga ESCO Holdingul on lisaks tugevale strateegilisele partnerile ka tugev finantstagapõhi,» lausus Olev Schults Balti Cresco Investeerimisgrupi ASist. ESCO Holdingu pakkumuses osaleva Norra laevakompanii Tschud & Eitzen on ettevõte, mille 36 laeva kogumaksumus on ligi miljard krooni, laevade keskmine vanus on 5,2 aastat. Kaasfinantseerijana osaleb projektis USA Stanton Capital Corporation, mis tegutseb peamiselt Ameerikas.
Transiidikoridori väljaarendamisel lähtub ESCO Holdingu pakkumus sellest, et Eesti Merelaevandus tegeleb laevandusäriga, mis eeldab koostööd teiste transpordiharudega. ESCO Holdingu pakkumus ei näe nt ette Eesti Raudtee erastamist.
OÜ Arbonale koosseisu kuuluva ASi Hansa Investeeringud tegevdirektor Toomas Reisenbuk teatas, et nende äriplaan jaguneb kaheks. Esimene pool käsitleb laevanduse arendamist ning seda puudutavaid investeeringuid ning teine osa infrastruktuuri arendamist.
Arbonale president Peter Andersland lausus, et kui nad peaks erastamise võitma, tunnevad nad huvi Eesti Raudtee erastamise ja Muuga sadamasse rajatava konteineriterminaali rajamise vastu.
Nomura Internationali Kesk- ja Ida-Euroopa piirkonna juht Claus Mansfedt lausus, et kui Arbonale pakkumus võidab, ei kavatse Nomura osaleda Läti Merelaevanduse erastamisel. Küll võiks tema hinnangul kõne alla tulla, et seal osaleks erastatud Eesti Merelaevandus.
Mansfeldt lausus, et nad on kaalunud erastamisvõidu korral refinantseerida TH Ferriesi poolt Tallinna--Helsingi liinil sõitval reisilaeval Vana Tallinn olevad kohustused. Viimastel andmetel on laeval kohustusi 140 miljoni krooni väärtuses. Arbonale pakkumuses osaleb ka Talinvest, mis ostis Tallinna Pangalt Vana Tallinna operaatorfirmale TH Ferries antud ligi 42 miljoni kroonise laenu.
N-Terminaal osaleb pakkumuses firma juhatuse esimehe Endel Siffi sõnul kui strateegiline partner, kellel on lepingu alusel tulevikus võimalus osta Arbonales osalus.
OÜ Arbonale pakkumuses osaleb ka Hongkongi laevandusfirma Jinhui Shipping and Transportation Ltd, kes pärast paari aastast nõustamist lahkuks firmast.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele