• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Emajõe ärikeskuse ehitus algab sügisel

    Esimeses etapis ehitatakse vana bussijaama kohale uus bussijaam ja kaubanduspinnad, Riia tänava äärde kerkib 13korruseline büroohoone.
    Hellenurme hinnangul läheb ärikeskuse esimene etapp maksma umbes 60 miljonit ja teine etapp umbes 120 miljonit krooni. «Seda ei suuda Estiko enam ise finantseerida,» rääkis Hellenurm. «Tegeleme aktiivselt konsortsiumi loomisega, millesse kaasame ka väliskapitali.» Hellenurme andmeil tulevad lähiajal selles küsimuses läbirääkimisi pidama ühe USA kinnisvarafirma esindajad.
    Hellenurme sõnul nõuavad osaliselt linna omandis olevad ettevõtted ärikeskusele vajaliku trasside ja võrkudega ühinemise eest kokku üle 3 miljoni krooni liitumismakse. «Taotleme linnalt, et oleksime ärikeskuse ehitamise esimeses etapis liitumismaksust vabastatud,» rääkis Hellenurm. Hellenurm peab liitumismaksu nõuet kurioosseks, sest linn on Tarbuse firma kaudu Emajõe ärikeskuse omanik.
    «Vastastikused kohustused oleks pidanud fikseerima juba linnavolikogus,» leidis Tartu linnapea Roman Mugur. «Praegune linnavalitsus on seetõttu raskes olukorras.»
    Hellenurme sõnul ei saanud Emajõe ärikeskuse asutamisel kokkuleppeid teha, sest kvartali detailplaneeringut polnud siis veel olemas. Maapanga Lõuna regiooni direktori, tookordse Tartu abilinnapea Robert Närska sõnul ei käskinud ükski seadus Emajõe ärikeskuse asutamist volikogus arutadagi. «Kui linn püüab lisatingimusi esitada, siis lähevad ka need vähesed ärimehed, kes veel tahavad Tartusse investeerida, mujale.»
    Hellenurm loodab, et 25. juuniks, mil laekuvad esimese etapi tööjoonised, on liitumismaksude küsimus lahenenud. «Vastasel korral ei saa me koostada ehituse eelarvet ega kuulutada välja konkurssi ehitaja leidmiseks,» tõdes Hellenurm.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Saksa majandusajakirjanik valimiste eel: taastame Hansa Liidu!
Miks ei võiks Tallinn, Riia, Bremen ja Hamburg, aga ka teised endised hansalinnad puhuda uuesti elu sisse kunagisele Hansa Liidule? See oleks uut tüüpi linnade ja ettevõtete liit, mida juhiks mitte nostalgia, vaid soov astuda vastu Hiina hegemoniaalsetele ambitsioonidele Euroopas, kirjutab Saksamaa majandusajakirjanik Manfred Sieg (Sieg-Tech).
Miks ei võiks Tallinn, Riia, Bremen ja Hamburg, aga ka teised endised hansalinnad puhuda uuesti elu sisse kunagisele Hansa Liidule? See oleks uut tüüpi linnade ja ettevõtete liit, mida juhiks mitte nostalgia, vaid soov astuda vastu Hiina hegemoniaalsetele ambitsioonidele Euroopas, kirjutab Saksamaa majandusajakirjanik Manfred Sieg (Sieg-Tech).
Sigade hinnad kukkusid Hiinas tagasi maa peale
Pärast kahe aasta pikkust perioodi kõrgeid sealiha hindu seisab Hiina silmitsi vastupidise probleemiga: sealiha on nüüd ligikaudu poole odavam, vahendab Wall Street Journal.
Pärast kahe aasta pikkust perioodi kõrgeid sealiha hindu seisab Hiina silmitsi vastupidise probleemiga: sealiha on nüüd ligikaudu poole odavam, vahendab Wall Street Journal.
Autojuhtide puudus sundis Briti valitsust järele andma
Suurbritannia peaks varsti teatama ajutistest viisadest autovedajatele, et vähendada suurt tööjõupuudust, vahendab Reuters.
Suurbritannia peaks varsti teatama ajutistest viisadest autovedajatele, et vähendada suurt tööjõupuudust, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: Enefiti börsidebüüt, krüptovarad ja mure hariduse pärast
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.