Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kataloogiäris kasutatakse eksitavat reklaami
ES Turu-uuringute ASi tegevdirektor Raul Uhs ütles, et tellimus oli ühe ostja uuring, mille avaldamine toimub maailmas levinud tavade järgi poolte kokkuleppel. Sellist kokkulepet meil Interinfo Eesti OÜga pole olemas, kinnitas Uhs.
Uhsi sõnul on avaldatud reklaamis võetud üks uuringuosa kontekstiväliselt ja näidatakse ennast teiste suhtes paremas valguses. «Andmed on õiged, küll on aga kontekst jäetud ütlemata. Alati peab olema selgitav taust,» ütles Uhs.
Interinfo Finland Oy turundusdirektor Niilo Hentunen väitis, et uurimust tellides oli kokkulepe, et see on kõigile kättesaadav. Ta ütles, et Soomes on väga levinud reklaamides taoliste tabelite avaldamine ja et rohkem informatsiooni ei lisatud, sest seda ei võimaldanud reklaami maht.
Interinfo Eesti OÜ müügijuht Ülle Liblikas ütles, et konkureerivate kataloogide väljaandjad teevad ise uuringuid, mis pole tõesed.
ES Turu-uuringute ASi kõigi aktsiate omanik on Talous Tutkimuus OY.
1993. aastal Eesti ettevõteteregistri andmebaasi andmete abil esimese kataloogi koostanud Interinfo Eesti OÜ omanikud on Soome Tele OY, Telenor OY ja Turu Sanomat Hansaprint OY.