Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Poliitikud püüavad teha muudatusi tollitariifiseaduses

    18.--19. juunil, pärast öö läbi kestnud 25tunnist istungit jõudsid opositsiooni ja koalitsiooniparteid kokkuleppele lükata tollitariifide seaduse vastuvõtmine augusti. Kompromissikomisjon nägi ette raamid, et ükski riigikogu fraktsioon ei tohi esitada üle kolme muudatusettepaneku ning nõuda, et otsustamisõigus tollide kehtestamise või mittekehtestamise üle läheks valitsuselt üle riigikogule.
    Seega on Isamaaliidu ettepanek seotud nende lühikese mäluga, kommenteeris Made muudatusettepanekut, mille järgi tollimaksu kehtestamise ja tühistamise õigus oleks riigikogul. «Sisemine hääl ütleb mulle, et seda muudatusettepanekut majanduskomisjon ei aktsepteeri,» sõnas Made.
    Samas märkis Made, et mõõdukad kompromissikomisjoni raamidest ei väljunud ning tegemist on atraktiivsete ettepanekutega.
    Mõõdukad tegid ettepaneku, et tollitariifimäärade kehtestamine ja tühistamine pikemaks ajaks kui kuus kuud on riigikogu kompetentsis.
    «Kehtestamise osas ei tohiks olla mingeid probleeme, aga tühistamine, mis aeg-ajalt võib valitsuse poolt olla väga operatiivne, siin võib riigikogu oma menetlemisega jääda asjale jalgu. Muidu on ettepanek täiesti aktsepteeritav,» sõnas Made.
    Teise mõõdukate muudatusettepaneku kohaselt tuleks moodustada tollitariifi komisjon, kuhu kuuluksid keskkonna-, majandus-, põllumajandus-, rahandus-, sotsiaal- ja rahandusministeeriumi esindajad. Kas seda arvestada -- selles osas ei ole Made sõnul valitsuskoalitsioonil täielikku ühtmeelt.
    Keskerakondlase Liina Tõnissoni muudatusettepanekut, mis asendab ühe sõna «arenguriikides» sõnaga «riikides», lubas majanduskomisjoni esimees aktsepteerida.
    Reformierakonna muudatusettepaneku tulevikku prognoosides teatas Made: «Minu seljanahk ütleb, et majanduskomisjon ei ole päris kindel, kas ta seda ettepanekut toetab.» Nimelt teeb selles reformierakondlane Andres Lipstok ettepaneku, et tollitariifiseadus võetaks vastu ilma selle lisata, tabelita, kus on kirjas kaubarubriikide tollilaed. Lipstok soovitab tollitariifi maksimummäärad sätestada ühisprotokollis, mis sõlmitakse Eesti ühinemisel WTOga. See võib aga juhtuda sügisel, kahe aasta pärast või millal iganes. Kui majanduskomisjon ja riigikogu saal seda oma hääletamisega ei arvesta, siis kompromisskokkuleppe kohaselt peab Reformierakond hääletamise tulemusi aktsepteerima, ütles Made.
    Lipstok sõnas, et tema teada ei ole sellist kompromissi sõlmitud: «Vastupidi, ümarlaua kokkuleppe kohaselt lubati tariifide väljaviskamist aktsepteerida!»
    Majanduskomisjoni otsus, kas muudatusettepanekuid toetada või mitte, selgub 25. augustil. 27. augusti riigikogu erakorralisel istungjärgul läheb tollitariifiseaduse eelnõu lõpphääletusele. Majanduskomisjoni ettepaneku järgi hakkaks tollitariifiseadus kehtima 1. detsembril.
    «Paistab, et võitlus on viimasel sajal meetril. Kui me head sõbrad suve jooksul ei puhka end üle, saa päikesepistet ega unusta ära, mis on aumeeste kokkulepe, siis võib Eesti ühiskond arvestada, et tollitariifiseadus saab vastu võetud,» arvas Made.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.