Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vabatsoon tuleb sügiseks
Kui suur saab olema vabatsooni territoorium, ei osanud Leimann veel öelda. Ta lisas, et vabatsooni loomiseks on vaja veel vaid, et teede- ja sideminister esitaks valitsusele Muuga sadamasse vabatsooni loomise eelnõu ning tolliametnike väljaõpet.
Leimanni sõnul saab tõenäoliselt vabatsooni valdajaks Muuga sadam. Vabatsooni territoorium on muust tolliterritooriumist eraldatud püsiva piirderajatisega, piiri hakkab kontrollima tolliamet.
Vabatsoonis on lubatud ehitada hooneid, toitlustada seal töötavaid inimesi ning muu majandustegevus. Avalikke teid, tänavaid, elamuid ja hotelle vabatsoonis olla ei tohi.
Pakterminali juhatuse esimehe Aadu Luukase sõnul on valitsuse otsus teretulnud. Ta prognoosis, et tõenäoliselt kujuneb vabatsooni põhitegevuseks kaupade, näiteks autod, külmkaubad, paber jne, ladustamine. Teoreetiliselt on võimalik ka lisaväärtuse tootmine, lisas Luukas.
Leimann märkis, et kui Muuga vabatsoon korralikult käima läheb, võib valitsus kevadel kaaluda ka vabatsoonide loomist teistesse sadamatesse ja piirkondadesse.
Võrulased on minu juures käinud ja teinud ettepaneku luua sinna vabatsoon, rääkis Leimann. Kuna aga eeskiri näeb ette, et vabatsoonis pole avalikke teid ja elamuid, on reaalsem vabatsoonide loomine Paldiskisse, Koplisse, Sillamäele, lisas ta.