«Asi ei saa lihtsalt nii kaugele minna,» väitis Jaak Heinola. Heinola sõnul on temani alates kevadest jõudnud mitteametlikku informatsiooni, mille kohaselt Lõuna-Korea suuruselt kaheksanda kontserni makseraskuste taga on hoopis teised mängud.
Heinola ei olnud nõus tegelikke põhjusi kommenteerima, kuid väitis, et tegemist on võitlusega Lõuna-Korea siseturu pärast.
Heinola kinnitusel pole KIA Autol praegu mingeid autode ja varuosade tarneprobleeme ning ka garantiiraha laekub normaalselt. Samas lisas ta, et praegu peavad kliendid ootama uue auto kättesaamist kuu aega. «Siin on tegu meie probleemiga, sest me ei suutnud ette näha sellist autoostubuumi,» seletas Heinola.
Heinola sõnul on KIAde tellimisperiood neli kuud.
Välismaised analüütikud on samas uudisteagentuuride kaudu teatanud, et kui makseraskustes olev KIA grupp ei saa lähiajal uut finantssüsti, variseb Lõuna-Korea tööstuskontsern hiljemalt kuu aja jooksul kokku.
Kreeditorpangad on seadnud üheks laenu andmise tingimuseks kontserni juhtkonna väljavahetamise, millega praegused juhid pole nõus.
Nädala alguses nõustusid pangad andma Lõuna-Korea kontsernile saneerimislaenu ligi 3,06 miljardi Eesti krooni väärtuses ja pikendama kontserni maksemoratooriumi kuni 29. septembrini. Mai lõpul moodustas KIA grupi koguvõlg ligi 115 miljardit Eesti krooni. Eelmise aasta lõpetas KIA 2,16 miljardi kroonise kahjumiga.
Küsimusele, mis saab ASist KIA Auto KIA grupi võimaliku pankroti korral, vastas Heinola, et Korea valitsus ja riik hoolitsevad selle eest, et KIA kui automark alles jääb.
KIA Auto on müünud käesoleval aastal Eestis 191 sõidukit, millest 146 on sõiduautod.