Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus Mazda 626 on endisest pisem

    Mootor:- 1840 cm³
    Võimsus:- 90 hj
    Kütusekulu:
    linnas:10,1 l/100 km
    maanteel: 6,2 l/100 km
    keskmiselt: 7,6 l/100 km
    Kiirendus 0--100 km/h:- 12,7 s
    Maksimaalkiirus:- 180 km/h
    Pikkus:- 4575 mm
    Laius:- 1710 mm
    Kõrgus:- 1430 mm
    Teljevahe:- 2610 mm
    Tühimass:- 1170 kg
    Hind:- 199 900 kr
    Mazda uuendas oma keskautot 626. Ajal, mil enamik autotootjad kipub oma uusi mudeleid «kasvatama» -- uus mudel on reeglina vanast suuremate mõõtmetega --, on Mazda valinud teise tee ja uus 626 on oma eelkäijast 12 cm võtta lühem ja 4 cm kitsam. Sisemuses see siiski ei kajastu, auto mahutavus on eelkäija omast isegi suurem -- suures osas tänu sedaani 3 või luukpära 4 cm võrra suurenenud kõrgusele.
    Esialgu läheb tootmisse kaks keretüüpi -- sedaan ja luukpära. Järgmisel aastal lisandub universaalvariant STW (senisel mudelipõlvkonnal jäi STW vahele ja universaalkerega toodeti eelmist põlvkonda). Siis lisandub mootorivalikusse ka turbodiisel (esialgu toodetakse 626 juba tuttavate 1,8- ja 2,0-liitrise bensiinimootoritega (viimane on kas 115- või 136hobujõuline, kusjuures 136 hj versiooni vaid luukpärana).
    Välimuselt on uus 626 segu vanast Mazda 626st, Miost ja Xedosest, aga ka Mitsubishi Carismast, ?koda Octaviast, Audi A4-st ja Volvo S40-st. Kahtlemata on uue mudeli näol tehniliselt tegu edasiminekuga, vana mudel oli aga siiski isikupärasem.
    Mõneti ootamatu on autol näha võõrast embleemi -- 626 on esimene Mazda, mida hakatakse tootma Mazda uue logoga -- senise õie asemel on embleemil tiivakujuline motiiv.
    Vana mudeliga võrreldes on märgatavalt on parandatud auto varustustaset. Kaks turvapatja kuulub kõigi modifikatsioonide standardvarustusse, nagu ka kesklukk, immobilaiser, tahhomeeter, esiuste elektriaknad, saadaval on külgturvapadjad.
    Uue 626 hinnatase algab 199 900 kroonist, mis on 10 000 krooni võrra kallim kui seni odavaimal modifikatsioonil. Mõne nädala jooksul jõuab uus 626 ka Eestisse.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Hinnatõus on ehituses taandunud olematuks
Palgad ehituses küll tõusevad, kuid materjalide hinnalanguse toel on ehitushindade aastakasv taandunud 0,2 protsendile.
Palgad ehituses küll tõusevad, kuid materjalide hinnalanguse toel on ehitushindade aastakasv taandunud 0,2 protsendile.