• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • 13.08.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valika viimased päevad

Viimased päevad on olnud autoomanike jaoks Tallinnas pidu, sest valesti pargitud sõidukitele pole kesklinnas klaasipuhastaja vahele trahvikviitungit jäetud, rääkimata autode teisaldamisest.
«Iga firma likvideerimisel tekib teatud langus, mis on kahetsusväärne, kuid paratamatu,» tunnistab Kalev Kallo. Ta on kuulnud sellest, et mitmed Valika kontrolörid valmistuvad ettevõtte reorganiseerimisel munitsipaalsüsteemist lahkuma. Senise hea palga asemel ootaks neid tulevases linnaasutuses tunduvalt tagasihoidlikum teenistus.
Kui parkimiskontrolörid lahkuvad, tuleb liikluskorralduse keskusel tööle võtta uued kontrolörid, abipolitseinikud ja linnaametnikud, räägib Kallo. Ta märgib, et liikluskorralduse keskus ise autode äravedamisega tegelema ei hakka, vaid kasutab selleks tulevikus kas ASi Signaal või mõne muu erafirma teenust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinna transpordiameti juhataja Tiit Kivikase sõnul läheb Valika ümberkorraldamine maksma 5,2 miljonit krooni. Sellega tahetakse lõpule jõuda oktoobris.
ME Signaal direktor Mart Pirk ütleb, et vastavalt linnavalitsuselt saadud juhistele püütakse tööle võtta ka Valika töötajaid. «Ega seal kõik nii hullud pole, seal on ikka kõlblikke ka,» väidab Pirk.
Kesklinna vanem Hannes Kuhlbach tõdeb, et kuigi suurem osa tasulise parkimise korraldamisest toimub tema haldusalas, pole linnavalitsus parkimisega tegelevate organisatsioonide ümberkorraldusi kesklinna valitsusega arutanud.
Parkimistasudest ja korjatavatest trahvidest ei laeku ühtegi senti kesklinna valitsusele. Kesklinn teenib ainult üksikute ajutiselt välja renditud parkimisväljakute pealt ja ka neist summadest tuleb 60 protsenti linnale maksta.
Sügisel tahab linnavalitsus leida viis miljonit krooni, et paigaldada praegu ainult sentidega toimivate parkimisaparaatide kõrvale ka magnetkaardiaparaadid. Sellega tahetakse viia parkimise ja vanalinna sissesõidu korraldamine üle automaatselt avanevate tõkkepuude peale. «Lähim variant on magnetkaardid,» räägib Kalev Kallo parkimise hõlpsamaks muutmisest.
Vastavalt uuele parkimissüsteemile saab iga soovija oma korduva laadimisega magnetkaardi, millega tal on võimalik tasuda parkimise eest igal pool Tallinnas.
Samal ajal kui linnavalitsus, volikogu ja linnaosade valitsused püüavad omavahel selgusele jõuda parkimiskorralduse tuleviku üle, kehtestavad eramajade omanikud ja rentnikud oma hoovides reegleid palju kiiremini.
Neljapäeval leidis Eesti muusikafondile ulualust pakkuva hoone hoovi parkinud Äripäeva töötaja oma auto tuuleklaasilt ähvardava sisuga kirja: «Palume edaspidi oma sõidukit siia mitte parkida, vastasel juhul rakendame sundviimist vastavasse kohta.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuna hoovi sissesõidul puudusid parkimist või sissesõitu keelavad märgid, pidas solvunud toimetaja ähvardust lubamatuks. «See tundus veel jubedam, kui lasta oma auto Valikal ära viia,» kommenteeris ta.
Kalev Kallo ja Hannes Kuhlbach nõustuvad, et selline käitumine polnud korrektne ja hoovi peremees tegeleb isetegevusega nii parkimist keelustades, kui selle eest raha küsides.
Parkijaid ähvardav muusikaakadeemia dotsent Boris Bagger ei näe oma tegutsemises midagi imelikku. Ta põhjendab käitumist sellega, et eelmisel päeval parkis sellesse hoovi oma autod hulk «kandilisi», kes keeldusid sealt lahkumast.
Bagger kinnitab samas, et juba käib liiklusmärkide tellimine hoovi jaoks ja hoovi valdaja taotleb linnalt luba tasuliste parkimiskohtade loomiseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele