Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valika viimased päevad

    Viimased päevad on olnud autoomanike jaoks Tallinnas pidu, sest valesti pargitud sõidukitele pole kesklinnas klaasipuhastaja vahele trahvikviitungit jäetud, rääkimata autode teisaldamisest.
    «Iga firma likvideerimisel tekib teatud langus, mis on kahetsusväärne, kuid paratamatu,» tunnistab Kalev Kallo. Ta on kuulnud sellest, et mitmed Valika kontrolörid valmistuvad ettevõtte reorganiseerimisel munitsipaalsüsteemist lahkuma. Senise hea palga asemel ootaks neid tulevases linnaasutuses tunduvalt tagasihoidlikum teenistus.
    Kui parkimiskontrolörid lahkuvad, tuleb liikluskorralduse keskusel tööle võtta uued kontrolörid, abipolitseinikud ja linnaametnikud, räägib Kallo. Ta märgib, et liikluskorralduse keskus ise autode äravedamisega tegelema ei hakka, vaid kasutab selleks tulevikus kas ASi Signaal või mõne muu erafirma teenust.
    Tallinna transpordiameti juhataja Tiit Kivikase sõnul läheb Valika ümberkorraldamine maksma 5,2 miljonit krooni. Sellega tahetakse lõpule jõuda oktoobris.
    ME Signaal direktor Mart Pirk ütleb, et vastavalt linnavalitsuselt saadud juhistele püütakse tööle võtta ka Valika töötajaid. «Ega seal kõik nii hullud pole, seal on ikka kõlblikke ka,» väidab Pirk.
    Kesklinna vanem Hannes Kuhlbach tõdeb, et kuigi suurem osa tasulise parkimise korraldamisest toimub tema haldusalas, pole linnavalitsus parkimisega tegelevate organisatsioonide ümberkorraldusi kesklinna valitsusega arutanud.
    Parkimistasudest ja korjatavatest trahvidest ei laeku ühtegi senti kesklinna valitsusele. Kesklinn teenib ainult üksikute ajutiselt välja renditud parkimisväljakute pealt ja ka neist summadest tuleb 60 protsenti linnale maksta.
    Sügisel tahab linnavalitsus leida viis miljonit krooni, et paigaldada praegu ainult sentidega toimivate parkimisaparaatide kõrvale ka magnetkaardiaparaadid. Sellega tahetakse viia parkimise ja vanalinna sissesõidu korraldamine üle automaatselt avanevate tõkkepuude peale. «Lähim variant on magnetkaardid,» räägib Kalev Kallo parkimise hõlpsamaks muutmisest.
    Vastavalt uuele parkimissüsteemile saab iga soovija oma korduva laadimisega magnetkaardi, millega tal on võimalik tasuda parkimise eest igal pool Tallinnas.
    Samal ajal kui linnavalitsus, volikogu ja linnaosade valitsused püüavad omavahel selgusele jõuda parkimiskorralduse tuleviku üle, kehtestavad eramajade omanikud ja rentnikud oma hoovides reegleid palju kiiremini.
    Neljapäeval leidis Eesti muusikafondile ulualust pakkuva hoone hoovi parkinud Äripäeva töötaja oma auto tuuleklaasilt ähvardava sisuga kirja: «Palume edaspidi oma sõidukit siia mitte parkida, vastasel juhul rakendame sundviimist vastavasse kohta.»
    Kuna hoovi sissesõidul puudusid parkimist või sissesõitu keelavad märgid, pidas solvunud toimetaja ähvardust lubamatuks. «See tundus veel jubedam, kui lasta oma auto Valikal ära viia,» kommenteeris ta.
    Kalev Kallo ja Hannes Kuhlbach nõustuvad, et selline käitumine polnud korrektne ja hoovi peremees tegeleb isetegevusega nii parkimist keelustades, kui selle eest raha küsides.
    Parkijaid ähvardav muusikaakadeemia dotsent Boris Bagger ei näe oma tegutsemises midagi imelikku. Ta põhjendab käitumist sellega, et eelmisel päeval parkis sellesse hoovi oma autod hulk «kandilisi», kes keeldusid sealt lahkumast.
    Bagger kinnitab samas, et juba käib liiklusmärkide tellimine hoovi jaoks ja hoovi valdaja taotleb linnalt luba tasuliste parkimiskohtade loomiseks.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.