Selgitamaks välja kasuta-jate seas enim populaarsust võitnud mobiitelefonide mudelid, küsis Äripäev juhtivatelt müügifirmadelt, milliseid aparaate on esimesel poolaastal kõige rohkem ostetud. Küsitletud firmad esitasid viis enam müüdud mudelit.
Esimesena nimetatud telefon sai viis punkti, viiendana nimetatu ühe punkti. Firmadest saadud andmete summeerimine andis koha üldjärjestuses.
Esitatud edetabel ei pruugi tegelikku pilti väga täpselt näidata, sest paar olulist firmat oma andmeid ei andnud, kuid suurema populaarsusega mobiiltelefonide mudelid selguvad edetabelist siiski.
Ülekaalukalt on esimesel poolaastal müüdud telefonide seas liidripositsiooni võitnud Nokia 1611, mis aasta algul vahetas välja sisuliselt sama telefoni 1610. Müüjate hinnangul on Nokia 1611 omadused seda väärt, et esikoht hõivata.
Samuti on Nokia 1611 odav telefon, mille ostubuumile aitas kaas aprillis Nokia sünnipäevaks korraldatud sooduspakkumine.
Tahapoole on langenud varem populaarseimaks peetud Nokia 2110i, mis on kallim, ehkki ka võimalusterohkem.
Nokia 1611ga funktsioonidelt sarnane, kuid väiksem on populaarsuse edetabeli teise koha pälvinud Ericsson 388, mis on samuti odavamate telefonide killast.
Nagu Nokia nii tegi ka Ericsson hiliskevadel sooduspakkumisi, mis mobiile ostma meelitas. «Läheb see, mis on parajasti soodne,» tõdeb Jüri Tamm Telefonipoest Halloo!.
Nokia ja Ericssoni järel müüakse enam Motorola mobiiltelefone, millele on oma mõju avaldanud ka Q GSMi telefonide subsideerimine. Motorola mobiiltelefonide põhiliselt müüjalt ASilt Morell on Q GSMi reklaamikampaania kliente küll ära tõmmanud, kuid üldine müüginumber püsib stabiilsena.
Mobiiltelefonide müük läheb müüjate hinnangul stabiilselt tõusujoones: aparaatide hinnad langevad pidevalt, korraldatakse agressiivseid reklaamikampaaniaid, inimeste ostujõudlus kasvab, levipiirkondade laienemisega suureneb mobiiltelefonide omanike arv väljaspool Tallinna jne. ÄP