• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Londoni Institute'i klauslid aitavad veosekindlustust üheselt mõista

    Veosekindlustuses on eri riikide kodanikel (ostjad-müüjad, eksperdid, pankurid, edasikindlustajad jne.) vaja ühte moodi aru saada, millised riskid antud saadetise puhul on kindlustatud. Selleks kasutatakse rahvusvaheliselt tuntud ja tunnustatud klausleid. Euroopas enimkasutatavad on Londoni Institute'i klauslid
    ICC(A). Kõige sagedamini valitakse kindlustuskaitseks ICC(A) -- klauslid, millega on kaetud kõige rohkem riske ja ohtusid. Klauslid fikseerivad punkthaaval ainult välistused (s.t olukorrad, mille puhul kindlustus ei kehti). Kõik muud juhtumid kvalifitseeritakse kindlustusjuhtumiteks, alates mistahes loodusõnnetusest kuni inimolendi poolt põhjustatud kahjudeni välja, sealhulgas vargus, röövimine ja vandalism. Kindlustusselts ei hüvita aga kahju, mille põhjustas veose tavapärane leke, sisemine riknemine, puudulik pakkimine, vale transport, viivitamine, kindlustusvõtja tahtlik tegu, seaduslik konfiskeerimine, sõda, streik või radioaktiivsus. Külmutusseadmega varustatud transpordivahendi puhul on siiski välja töötatud spetsiaalsed (IFFC-nimelised) klauslid. Nendes on kindlustatavaks riskiks lisaks muudele veoseriskidele ka külmutusseadme kahjustus, mille tõttu kaup riknes. Kliendi erisoovil on ka sõja- ja streigiriskide (mida Eesti klient küsib eelkõige Lääne partneri või panga nõudmisel) vastu võimalik omanikku kaitsta, lisades kindlustuskaitsele vastavad lisaklauslid Institute War Clauses või Institute Strikes Clauses. Et aga veos ei lekiks, oleks nõuetekohaselt pakitud ning et transpordiliik ja -vahend sobiksid veose omadustele, jääb kindlustusvõtja hooleks.
    ICC(B). ICC(B) ei sisalda varguse, röövimise ega vandalismi riski ja on ka odavam. Kasutatakse näiteks kui kliendi hinnangul on sellise veose vargus võimatu või on tal hoopis leping turvafirmaga, kes valvab ja vastutab, kuid ei saa vastutada liiklusõnnetuste või kauba märgumise eest.
    ICC(C) ICC(C) pakub veelgi kitsamat kaitset. Kasutatakse tavaliselt ümarmetsa, puistelasti ja muu lihtsama materjali vedamisel.
    Kindlustusmakse sõltub eelkõige järgmistest teguritest: veose liigist tulenev riskiaste; valitud kindlustuskaitse variant; transpordiliik; marsruut/kehtivusala; kindlustatavate veoste maht ajaühikus, näiteks kvartalis (korduvate veoste puhul); vedaja vastutuse kindlustuse olemasolu transpordivahendil ja omavastutuse määr (tavaliselt 1% veose väärtusest).
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Hannes Ojangu: digitaliseerimine ja rohepööre – tulevikutrendid vajavad lahtimõtestamist
Pelgast sedastusest, et digitaliseerimine, automatiseerimine ja rohepööre on tarvis oma ärimudelisse kaasata, ei ole tolku, kui seda lahti ei seleta, kirjutab Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskuse juhataja Hannes Ojangu.
Pelgast sedastusest, et digitaliseerimine, automatiseerimine ja rohepööre on tarvis oma ärimudelisse kaasata, ei ole tolku, kui seda lahti ei seleta, kirjutab Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskuse juhataja Hannes Ojangu.
Millist lennuaktsiat osta? Minu portfellis olev lennufirma on sihikindlalt läbi kriisi vuhisenud
Pandeemiakriis lennunduses näitas selgelt kätte, millised firmad ja ärimudelid on elujõulised ja jätkusuutlikud ning millised mitte. Kes on, need tulevad kriisist välja kõigi tulede põledes ja lippude lehvides, valmis hõivama palju suuremat turuosa. Õnneks on Ryanair minu portfellis üks selline.
Pandeemiakriis lennunduses näitas selgelt kätte, millised firmad ja ärimudelid on elujõulised ja jätkusuutlikud ning millised mitte. Kes on, need tulevad kriisist välja kõigi tulede põledes ja lippude lehvides, valmis hõivama palju suuremat turuosa. Õnneks on Ryanair minu portfellis üks selline.
Leedu soovitab lahti saada Hiina telefonidest Eesti seisukoht: meil pole põhjust Leedu leidudes kahelda
Leedu kaitseminister soovitas inimestel vältida Hiina telefonide ostmist ja ära visata need, mis juba olemas on, sest avastas sinna sisse ehitatud tsensorlahenduse, kirjutab Reuters. RIA peadirektori asetäitja Gert Auväärti sõnul ei ole RIA sarnaseid analüüse läbi viinud, kuid neil pole põhjust Leedu riikliku küberjulgeoleku keskuse raportis ja leidudes kahelda.
Leedu kaitseminister soovitas inimestel vältida Hiina telefonide ostmist ja ära visata need, mis juba olemas on, sest avastas sinna sisse ehitatud tsensorlahenduse, kirjutab Reuters. RIA peadirektori asetäitja Gert Auväärti sõnul ei ole RIA sarnaseid analüüse läbi viinud, kuid neil pole põhjust Leedu riikliku küberjulgeoleku keskuse raportis ja leidudes kahelda.
Ruth Oltjer: börsilt raha küsida on minu jaoks liiga aeglane ja kohmakas
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.