• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Londoni Institute'i klauslid aitavad veosekindlustust üheselt mõista

    Veosekindlustuses on eri riikide kodanikel (ostjad-müüjad, eksperdid, pankurid, edasikindlustajad jne.) vaja ühte moodi aru saada, millised riskid antud saadetise puhul on kindlustatud. Selleks kasutatakse rahvusvaheliselt tuntud ja tunnustatud klausleid. Euroopas enimkasutatavad on Londoni Institute'i klauslid
    ICC(A). Kõige sagedamini valitakse kindlustuskaitseks ICC(A) -- klauslid, millega on kaetud kõige rohkem riske ja ohtusid. Klauslid fikseerivad punkthaaval ainult välistused (s.t olukorrad, mille puhul kindlustus ei kehti). Kõik muud juhtumid kvalifitseeritakse kindlustusjuhtumiteks, alates mistahes loodusõnnetusest kuni inimolendi poolt põhjustatud kahjudeni välja, sealhulgas vargus, röövimine ja vandalism. Kindlustusselts ei hüvita aga kahju, mille põhjustas veose tavapärane leke, sisemine riknemine, puudulik pakkimine, vale transport, viivitamine, kindlustusvõtja tahtlik tegu, seaduslik konfiskeerimine, sõda, streik või radioaktiivsus. Külmutusseadmega varustatud transpordivahendi puhul on siiski välja töötatud spetsiaalsed (IFFC-nimelised) klauslid. Nendes on kindlustatavaks riskiks lisaks muudele veoseriskidele ka külmutusseadme kahjustus, mille tõttu kaup riknes. Kliendi erisoovil on ka sõja- ja streigiriskide (mida Eesti klient küsib eelkõige Lääne partneri või panga nõudmisel) vastu võimalik omanikku kaitsta, lisades kindlustuskaitsele vastavad lisaklauslid Institute War Clauses või Institute Strikes Clauses. Et aga veos ei lekiks, oleks nõuetekohaselt pakitud ning et transpordiliik ja -vahend sobiksid veose omadustele, jääb kindlustusvõtja hooleks.
    ICC(B). ICC(B) ei sisalda varguse, röövimise ega vandalismi riski ja on ka odavam. Kasutatakse näiteks kui kliendi hinnangul on sellise veose vargus võimatu või on tal hoopis leping turvafirmaga, kes valvab ja vastutab, kuid ei saa vastutada liiklusõnnetuste või kauba märgumise eest.
    ICC(C) ICC(C) pakub veelgi kitsamat kaitset. Kasutatakse tavaliselt ümarmetsa, puistelasti ja muu lihtsama materjali vedamisel.
    Kindlustusmakse sõltub eelkõige järgmistest teguritest: veose liigist tulenev riskiaste; valitud kindlustuskaitse variant; transpordiliik; marsruut/kehtivusala; kindlustatavate veoste maht ajaühikus, näiteks kvartalis (korduvate veoste puhul); vedaja vastutuse kindlustuse olemasolu transpordivahendil ja omavastutuse määr (tavaliselt 1% veose väärtusest).
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Madara käive paisus viiendiku, kasum kasvas ja kasvueemärgid püsivad
Läti kosmeetikatootja MADARA Cosmetics kasvatas eelmisel aastal käivet 20 protsenti ning puhaskasum kasvas aastaga 6,5 protsenti.
Läti kosmeetikatootja MADARA Cosmetics kasvatas eelmisel aastal käivet 20 protsenti ning puhaskasum kasvas aastaga 6,5 protsenti.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Restoraniomanik Michelini tunnustusest: veel ei tea, kuidas see mõjutab
Eesti kalamarjabuumi taga seisab Indrek Kasela
Statistikaamet üllatas eile andmetega, mis näitasid, et kalamarja müük Eestis on aastaga tonnide viisi kasvanud. Kui esiti pakuti suureks põhjuseks lihtsalt eestlaste kasvanud armastust kalli kraami vastu, siis PRFoodsi juht Indrek Kasela teadis lisada, et suure osa tõusust annab just tema ettevõte.
Statistikaamet üllatas eile andmetega, mis näitasid, et kalamarja müük Eestis on aastaga tonnide viisi kasvanud. Kui esiti pakuti suureks põhjuseks lihtsalt eestlaste kasvanud armastust kalli kraami vastu, siis PRFoodsi juht Indrek Kasela teadis lisada, et suure osa tõusust annab just tema ettevõte.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.