Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Daewoo uute mudelite laviin ei taha vaibuda
Mootor:- 0,8 l, R3
Võimsus:- 52 hj
Maksimaalkiirus:- 143 km/h
Pikkus:- 3495 mm
Laius:- 1495 mm
Kõrgus:- 1485 mm
Teljevahe:- 2340 mm
Tühimass:- 770 kg
Rehvid:- 175/80R13 (185/50R14)
Kütusepaak:- 35 l
Piduridees:- ketas
taga: trummel
- Korea autotootja Daewoo paiskas paari nädala eest Euroopas turule kolm uut mudelit -- Lanos, Nubira ja Leganza.
Sellega pole aga korealaste suured vallutusplaanid Euroopas veel sugugi ammendatud, sest juba aasta pärast jõuab turule uus auto, mis nii välimuselt kui ka sisemuses meenutab esmapilgul suvel esitletud uut A-klassi Mercedest. Mõõtmetesse ja jõuallikasse süvenedes on uustulnuk siiski pigem meilgi tuntud-teatud Renault Twingo konkurent.
Viieukseline ja neljakohaline d'Arts on pisimersust 75 mm lühem ja Twingost 65 mm pikem. Võrreldes Twingoga on d'Arts ka üle 6 cm kõrgem. Sarnasust Twingoga suurendab ka d'Artsi tagasihoidlik jõuallikas -- 800 cm³ ja 52hobujõuline kolmesilindriline bensiinimootor. See on siiski piisav, et autole kuni 143 km/h lõppkiirus anda (peaaegu sama, mis 1,2-liitrise mootoriga Twingol). 1999. aastal lisatakse mudelivalikusse ka 1,0- ja 1,2-liitrise mootoriga autod.
Koreas jõuab Daewoo d'Arts müüki juba veebruaris, Euroopasaasta pärast ja siis kohe kolmes modifikatsioonis.
d'Artsi baasversioon hakkab kandma nime City, laiemate esitiibade ja madalama vedrustusega versiooni nimeks saab Sport, luksuslikum, kroomitud kaitseraudade ja 14-tolliste velgede ning kahevärvilise kerega variandi nimeks tuleb Style.
Ehkki baasversioon on suhteliselt lihtsa varustusega, saab d'Artsile paigutada praktiliselt kogu autodele paigutatavat lisavarustust -- kuni freoonivaba konditsioneeri ja nahksisuni välja.
d´Artsi sihtgrupina näeb Daewoo eelkõige noori perekondi, kellele see võiks olla esimeseks autoks. Samuti peaks Daewoo d'Arts huvi pakkuma «sõitva ostukäruna» -- näiteks pensionäridele, samuti on d'Artsil oma koht efektse vaba aja sõidukina -- siis juba pere teise või kolmanda autona.
Aastal 2000 loodab Daewoo müüa üle maailma 300 000 pisiautot. Lisaks Koreale hakatakse d'Artsi tootma ka Poolas, Rumeenias ja Indias.