Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sadam valmistub suurte laevade vastuvõtuks
ASi Tallinna Sadam juhatuse esimees Enn Sarap lausus, et rekonstrueerimistööde tulemusena tekib reisisadamas kaks kaid, mis võimaldavad vastu võtta ka maailma suurimaid laevu. Pärast rekonstrueerimistöid saab esimese kai pikkuseks üle 400 meetri ja vasakpoolse ehk viienda kai pikkuseks 250 meetrit. Praegu on Tallinna reisisadama kõige pikema kai pikkus on ligi 240 meetrit.
Peale viienda kai rekonstrueerimise rajatakse praeguse D-terminaali kõrvale ka uus reisiterminaal.
Sarapi sõnul loodab sadam lähiajal alla kirjutada rendilepingule Muuga sadamas paikneva teraviljaterminaali 25 aastaks rendileandmise kohta.
Konkursile, mille Tallinna sadam kuulutas välja selle aasta sügisel, laekus kaks pakkumust: üks Soome riiklikku kapitali esindavalt firmalt ning teine Ameerika Ühendriikide ja ?veitsi ühisettevõttelt Worldwide Cargo Establishment. Loodetavasti õnnestub viimase firmaga lähiajal lepingule alla kirjutada, sest praegu käivad läbirääkimised garanteeritavate kaubakoguste täpsustamise üle, märkis Sarap.
Sarapi hinnangul on käesoleva aasta lõpuks eraoperaatorfirmade käes juba ligi 80 protsenti sadama operaatortegevusest.