• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 05.11.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hansatee tahab saada endale Silja Line'i turuosa

Hansatee Grupi direktor Viljar Jaamu ütles, et teoreetiliselt võiks Silja Line'i ostmine kõne alla tulla. Samas lausus ta, et seda sammu tuleks hoolikalt kaaluda, kuna Silja kontserni finantsseis on raske. «Minu andmeil on pankadele võlgade katteks panditud kõik Silja Line'i laevad,» ütles Jaamu.
Jaamu sõnul pakkus Silja Line Hansateele rendile reisilaeva Finnjet, mis sõidab kuni kevadeni liinil Helsingi--Tallinn. Jaamu ütles, et Hansatee ei võtnud Silja Line'i pakkumist vastu, kuna tegemist on suhteliselt kalli laevaga. Varem sõitis Finnjet Soome ja Saksamaa vahet.
Silja Line'i Tallinna esinduse operatiivjuht Meelis Laido väitis eile, et Finnjeti pole Hansateele pakutud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Silja Line'i Tallinna projekti juht Markus Fabritsius lisas, et Silja Line pole pidanud Hansateega läbirääkimisi, mida võiks käsitleda koostööna või Silja aktsiate ostmisena. «Oleme konkurendid, seega pole nii mõeldav,» lisas ta.
Fabritsiuse sõnul on üle paisutatud ajakirjanduses ilmunud väited, nagu ostaks Hansatee Silja Line'i. «Kui aga Hansatee kavatseb osta Silja aktsiaid, võib ta seda vabalt börsil teha,» lausus ta.
Hansatee Grupi nõukogu esimees Toivo Ninnas ütles, et tema juuresolekul pole arutatud võimalikku Silja aktsiate ostmist. «Mina isiklikult ei suhtu plaanidesse Silja Line'i osta eriti optimistlikult, sest laevakompaniil on suured võlad,» lausus Ninnas.
Silja kontserni selle aasta üheksa kuu kahjum oli üle 180 miljoni Eesti krooni. Silja kahjum tekkis Prantsusmaa ja Suurbritannia vahelisel laevaliinil opereeriva Sally UK kahjumist.
Silja Line on edukas Soome ja Rootsi vahelistel laevaliinidel ja tema kasum Läänemerelt oli üheksa kuuga 165 mln krooni. Silja Line'i turuosa Tallinna ja Helsingi vahelisel laevaliinil on vähenenud aastaga kaheksa protsenti 19 protsendini septembri lõpuks.
Hansatee Grupp on reisilaeva Vana Tallinn omandamisega kasvatanud oma turuosa sellel laevaliinil ligi 69 protsendini. Veebruaris on Hansatee Grupil kavas tuua Tallinna--Helsingi laevaliinile veel üks reisiparvlaev.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele