Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autode megaost mõjutab veoturgu

    Sisemistest vastuoludest pulbitsev Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon (ERAA) suutis oma liikmesfirmadele veoautomüüjatelt ja liisingufirmadelt välja kaubelda ülisoodsad tingimused 323 veoauto ostmiseks. Tegemist ei olnud lepitava jõulurahukingiga, vaid tehinguga, mille vajadus ja tagajärjed ilmnevad tuleval aastal.
    Vajaduse uusimate veokite järele tekitas ERAA soov hankida järgmisel aastal maksimaalselt palju CEMTi veolube. Euroopa püüdlus keskkonnasõbralikkusele võimaldab ühe tavalise CEMTi loa asemel saada neli superrohelist CEMTi luba. Superrohelisi lube võivad kasutada veokid, mis vastavad EURO 2 nõuetele. Teisisõnu vaja on kõige uuemaid ja keskkonnasõbralikumaid autosid. Vanemad autod aga 300 uue auto lisandumisega ei kao. Rahvusvahelistel vedudel on lubatud kuni 15aastased veokid (peale CEMTi saab kasutada ka teisi veolubade liike).
    Skanekspedi tegevdirektor Üllar Lainela ei usu, et uus kogus autosid ligikaudu 3000 autoga turgu vapustab. Tema arvates tõuseb lihtsalt vedajate autopargi kvaliteet. Ühest otsast tuleb uusi autosid juurde, teisest müüakse vanu maha.
    ERAA aktsiooni käigus 10 uut Mercedes Actrost ostnud Meoni Parseki kommertsdirektor Mati Tamme on pessimistlikum. Tema arvates on 300 uut, tööd otsivat autot suur arv. «Hiljemalt poole aasta pärast tekib olukord, kus 300 üleliigset autot peavad turult välja minema,» on Tamme kindel. Uuele transpordivahendite hulgale ei kindlusta tööd ka jätkuv hindade langetamine. «Kindlasti võib veel hindu langetada. See ei vii aga kuhugi, vaid venitab väljasuremist mõne kuu võrra,» leiab Tamme.
    Vabanemine liigsetest autodest rahvusvahelistel vedudel saab olema raske. Hajutada 300 lisaautot Eesti-sisestele vedudele ei ole võimalik. Osavamad suudavad autosid müüa ehk Venemaa firmadele. Selge pole veel, kas realiseerima peab vanu masinaid või jäävad konkurentsis alla liisingumaksetega raskustesse sattunud uute autode omanikud.
    Aasta alguses keelati üle 15 aasta vanustel veokitel sõitmine rahvusvahelistel vedudel. Vältimaks veoturu üle-küllastumise tõttu uute autode kadumist, võiks vanusepiirangu rahvusvahelisi vedusid teostavatele autodele lasta kümne aastani. See puhastab turu ligikaudu 500 vanemast masinast. Eesti autoregistrikeskus võiks aga korrigeerida suhtumist Venemaa vedudesse. Vene regiooni kõrgendatud riski tõttu peab sinna lubama sõita ka üle kümneaastastel veokitel. See ei sunni üle 10 aasta vanuseid autosid sõitma ainult metallipressi vahele.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.