• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autode megaost mõjutab veoturgu

    Sisemistest vastuoludest pulbitsev Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon (ERAA) suutis oma liikmesfirmadele veoautomüüjatelt ja liisingufirmadelt välja kaubelda ülisoodsad tingimused 323 veoauto ostmiseks. Tegemist ei olnud lepitava jõulurahukingiga, vaid tehinguga, mille vajadus ja tagajärjed ilmnevad tuleval aastal.
    Vajaduse uusimate veokite järele tekitas ERAA soov hankida järgmisel aastal maksimaalselt palju CEMTi veolube. Euroopa püüdlus keskkonnasõbralikkusele võimaldab ühe tavalise CEMTi loa asemel saada neli superrohelist CEMTi luba. Superrohelisi lube võivad kasutada veokid, mis vastavad EURO 2 nõuetele. Teisisõnu vaja on kõige uuemaid ja keskkonnasõbralikumaid autosid. Vanemad autod aga 300 uue auto lisandumisega ei kao. Rahvusvahelistel vedudel on lubatud kuni 15aastased veokid (peale CEMTi saab kasutada ka teisi veolubade liike).
    Skanekspedi tegevdirektor Üllar Lainela ei usu, et uus kogus autosid ligikaudu 3000 autoga turgu vapustab. Tema arvates tõuseb lihtsalt vedajate autopargi kvaliteet. Ühest otsast tuleb uusi autosid juurde, teisest müüakse vanu maha.
    ERAA aktsiooni käigus 10 uut Mercedes Actrost ostnud Meoni Parseki kommertsdirektor Mati Tamme on pessimistlikum. Tema arvates on 300 uut, tööd otsivat autot suur arv. «Hiljemalt poole aasta pärast tekib olukord, kus 300 üleliigset autot peavad turult välja minema,» on Tamme kindel. Uuele transpordivahendite hulgale ei kindlusta tööd ka jätkuv hindade langetamine. «Kindlasti võib veel hindu langetada. See ei vii aga kuhugi, vaid venitab väljasuremist mõne kuu võrra,» leiab Tamme.
    Vabanemine liigsetest autodest rahvusvahelistel vedudel saab olema raske. Hajutada 300 lisaautot Eesti-sisestele vedudele ei ole võimalik. Osavamad suudavad autosid müüa ehk Venemaa firmadele. Selge pole veel, kas realiseerima peab vanu masinaid või jäävad konkurentsis alla liisingumaksetega raskustesse sattunud uute autode omanikud.
    Aasta alguses keelati üle 15 aasta vanustel veokitel sõitmine rahvusvahelistel vedudel. Vältimaks veoturu üle-küllastumise tõttu uute autode kadumist, võiks vanusepiirangu rahvusvahelisi vedusid teostavatele autodele lasta kümne aastani. See puhastab turu ligikaudu 500 vanemast masinast. Eesti autoregistrikeskus võiks aga korrigeerida suhtumist Venemaa vedudesse. Vene regiooni kõrgendatud riski tõttu peab sinna lubama sõita ka üle kümneaastastel veokitel. See ei sunni üle 10 aasta vanuseid autosid sõitma ainult metallipressi vahele.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tanel Kandle: auk preservatiivi, sott näkku
Plaan tõsta lastetoetusi on järjekordne näide, kuidas eduka ja targa vaba turumajandusega Eesti ehitamise asemel aitavad ka need, kes ise end parempoolseteks tituleerivad, kaasa riigi vedamisele vasakule sotsiaalsohu, kirjutab ajakirjanduse ja kommunikatsiooni magistrant Tanel Kandle.
Plaan tõsta lastetoetusi on järjekordne näide, kuidas eduka ja targa vaba turumajandusega Eesti ehitamise asemel aitavad ka need, kes ise end parempoolseteks tituleerivad, kaasa riigi vedamisele vasakule sotsiaalsohu, kirjutab ajakirjanduse ja kommunikatsiooni magistrant Tanel Kandle.
Baltic Horizon kasvatas renditulu Fond loob oma tagasiostuprogrammi
Tallinna börsil noteeritud Baltic Horizon Fond tegi teatavaks osakuomanike korralise üldkoosoleku ja fondi osaku värskeima puhasväärtuse.
Tallinna börsil noteeritud Baltic Horizon Fond tegi teatavaks osakuomanike korralise üldkoosoleku ja fondi osaku värskeima puhasväärtuse.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Hans H. Luige trükikoda saab uue juhi
Möödunud suvel Hans H. Luige kätte läinud trükikoda Printall saab 23. mail uue juhi, trükikoda alates 2000. aastast juhtinud Andrus Takkin taandub juhtimisest ja lahkub ettevõttest, teatas ettevõte.
Möödunud suvel Hans H. Luige kätte läinud trükikoda Printall saab 23. mail uue juhi, trükikoda alates 2000. aastast juhtinud Andrus Takkin taandub juhtimisest ja lahkub ettevõttest, teatas ettevõte.
Ehitust ähvardab hulga riigihangete kadumine: otsus mai lõpus
Materjalide hinnatõus survestab ehitajaid aina valusamalt, kuid abikäe andmise asemel esitab riik ettevõtetele vaid võimatuid nõudmisi. Samal ajal peavad ministeeriumid hindama, kas kõikide objektide lõpetamiseks üldse jagubki raha.
Materjalide hinnatõus survestab ehitajaid aina valusamalt, kuid abikäe andmise asemel esitab riik ettevõtetele vaid võimatuid nõudmisi. Samal ajal peavad ministeeriumid hindama, kas kõikide objektide lõpetamiseks üldse jagubki raha.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.