• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida peab firmajuht teadma infotehnoloogiast

    12 küsimust infotehnoloogiast
    1. Milline roll on infotööl minu asutuses?
    2. Kes juhtkonnast vastutab IT eest?
    3. Milline on ettevõtte IT arengukava?
    4. Millise osa eelarvest kulutavad IT-le samalaadsed ettevõtted?
    5. Kas iga hangitava süsteemi hoolduskulud on planeeritud?
    6. Kas viimane üleminek kontoritarkvara uuele versioonile oli sisuliselt põhjendatud?
    7. Kas on aeg arvutid võrku ühendada?
    8. Kas töötajaid on koolitatud hangitud süsteemide kasutamiseks?
    9. Millist dokumentatsiooni nõutakse ITtarnijalt?
    10. Mis juhtub, kui ettevõtte arvutispetsialist töölt lahkub?
    11. Kes teeb, kui tihti tehakse ja kus hoitakse varukoopiaid ettevõtte andmetest?
    12. Kuidas IT areng võib mõjutada ettevõtte tulevikku?
    Mõni firmajuht on kursis ja tegeleb infotehnoloogia (IT) pisiasjadega, mõni aga väldib kogu seda ala. Tehnilised teadmised on kasulikud kasvõi oma paberitöö tegemiseks, kuid ainult neist alati ei piisa. Alljärgnevalt toome mõned näited juhile kasulikest IT-teadmistest.
    - Juhi roll. Ettevõtte infotöö korraldus vajab juhi tasemel kursisolekut IT võimalustega. Paljud muudatused, näiteks infosüsteemide või turvapoliitika rakendamine, on efektiivsed vaid siis, kui juhtkond paneb neile toimiva alguse.
    - Ettevõte ja IT. Milline on IT roll ettevõttes ja selle seos ettevõtte strateegiaga? Näiteks võib IT kaasa aidata väikeettevõtte globaliseerimisele.
    - Tehnoloogia. Suure mahuga ja keerukad andmed nõuavad andmebaasisüsteeme. Kui töö vajab pidevat kooskõlastust, suhtlemist ja on jaotatav projektideks, tuleb kaaluda rühmatöö ja projektijuhtimise tarkvara.
    - Investeeringud. Teadma peaks tüüpilist IT-investeeringute mahtu samalaadsetes firmades, IT arendus- ja ekspluatatsioonikulude suhet. Vastavalt sellele tehakse IT-investeeringute tasuvuse hinnang.
    - Personalipoliitika ja IT-alane koolitus. Paika tuleb panna infosüsteemide osakonna roll ja funktsioonid. Kuidas töötajaid valida, milline on mõistlik palgatase? Ostetud tehnoloogia tasub täiel määral ära vaid siis, kui sellega kaasneb koolitus ettevõtte töötajatele.
    - Töökorraldus ja turve. Siin on vajalikud teadmised äriprotseduuride ja infotöötlusprotseduuride seostest, infotöö korraldusest, dokumenteerimisest ja jälgimisest, info kvaliteedist. Avarii korral saab loota ettevalmistusele, mida tehti rahulikel aegadel. Infosüsteemide auditeerimine võimaldab infotööd ja riske hinnata, Eestis on olemas ka vastava ala audiitorite ühing. Aasta 2000 saabumise IT-hirmud ei ole Eesti ettevõtetele üldiselt väga ohtlikud, kuid parem on oma süsteemid siiski üle kontrollida.
    - Süsteemiarendus ja -hange. Ettevõtte süsteemiarendus võib põhineda oma meeskonnal või tellimustöödel. Infosüsteemide arenduse ABC on strateegia kujundamine, süsteemianalüüs, disain, teostus, testimine, koolitus, juurutamine, muudatuste juhtimine, projekti- ja kvaliteedijuhtimine, standardid. Tellimustööde puhul on olulised ka hanke korraldus, pakkumiskutse, hankeleping, projektis üleantavad materjalid. Tähtsad on ka eriolukorrad, näiteks hilinev projekt.
    - IT perspektiivid ja taust. Maksaks uurida IT arengut ja selle majanduslikke ning sotsiaalseid tagajärgi sellistes valdkondades nagu elektrooniline äri, isikuandmete kaitse, riigi strateegilised infosüsteemid.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Coopi äripanganduse juht: kiire kohanemisvõime aitab Eesti ettevõtjatel “täiusliku tormi” üle elada
Tänavu esimeses kvartalis Eesti ja Euroopa majandust tabanud niinnimetatud täiuslik torm tõi kaasa korraliku ehmatuse. Samas näitavad kõik praegused märgid, et Eesti ettevõtjad on kiired kohanejad ning ka seekordse kriisi mõju jääb kardetust tagasihoidlikumaks, kirjutab Coop Panga äripanganduse juht Arko Kurtmann.
Tänavu esimeses kvartalis Eesti ja Euroopa majandust tabanud niinnimetatud täiuslik torm tõi kaasa korraliku ehmatuse. Samas näitavad kõik praegused märgid, et Eesti ettevõtjad on kiired kohanejad ning ka seekordse kriisi mõju jääb kardetust tagasihoidlikumaks, kirjutab Coop Panga äripanganduse juht Arko Kurtmann.
Strateegid: aktsiate langus ei lõppe enne Föderaalreservi sekkumist
USA aktsiaturgude langus kestab seni, kuni Föderaalreserv oma rahapoliitikas uuesti kannapöörde teeb, ütlesid Goldman Sachsi ja Bank of America strateegid, vahendab Bloomberg.
USA aktsiaturgude langus kestab seni, kuni Föderaalreserv oma rahapoliitikas uuesti kannapöörde teeb, ütlesid Goldman Sachsi ja Bank of America strateegid, vahendab Bloomberg.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Raadiohommikus: taristuehitusest investeerimise ja restoraniärini
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis annavad tooni kinnisvara, julgeoleku, investeerimise, restoraniäri ja ehitusega seotud teemad.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis annavad tooni kinnisvara, julgeoleku, investeerimise, restoraniäri ja ehitusega seotud teemad.
Kohvimasina arve kooskõlastanud asekantsler sai aparaadist teada lehte lugedes
"Ma olen sellest kohvimasina soetamisest ainult lehest lugenud, töö juures ma seda ei teanud," lausub endine asekantsler Indrek Reimand kurikuulsa kohvimasina ostu kohta. Ometi näitab prokurör tunnistajale tõendit, mille alusel kooskõlastas arve just tema. Reimand kinnitas aga ka veelgi kurikuulsama USA reisi kulud.
"Ma olen sellest kohvimasina soetamisest ainult lehest lugenud, töö juures ma seda ei teanud," lausub endine asekantsler Indrek Reimand kurikuulsa kohvimasina ostu kohta. Ometi näitab prokurör tunnistajale tõendit, mille alusel kooskõlastas arve just tema. Reimand kinnitas aga ka veelgi kurikuulsama USA reisi kulud.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.