Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik kingib Estonian Airile raha

    ASi Estonian Air aktsiakapitali tuleks ilmselt suurendada ja riigi panus võiks olla veidi üle kaheksa miljoni krooni, ütles Estonian Airi nõukogu liige rahandusministeeriumi rahvusvaheliste suhete osakonna juhataja Agate Dalton pärast nõukogu istungit eelmisel nädalal.
    «Sellest 5,2 mln krooni oleks üheksa naise (Estonian Airi kassiirid -- toim.) tekitatud kahju korvamine, ligi 3,3 mln krooni puhul oleks tegu Estonian Airile omal ajal antud laenuga, mis oli mõeldud võlgade tasumiseks RE-le Eesti Lennujaamad,» lausus Dalton.
    Riik andis Estonian Airile laenu 16 mln krooni Eesti Lennujaamadele võlgu oldud summa eest tasumiseks, selgitas Dalton. Pärast Estonian Airi erastamist tehti tasaarveldused ja laenust jäi lennufirma bilanssi koos viivistega 3,3 miljonit krooni, lisas ta. Nüüd on rahandusministeerium Daltoni sõnul kustutanud ka selle summa.
    Daltoni hinnangul suurendaks riigipoolse investeeringu tegemine Estonian Airi aktsiakapitali riigile kuuluvate aktsiate hinda.
    Estonian Airi aktsiakapital on praegu 90 miljonit krooni, millest riigile kuulub 34 protsenti ehk 30,6 miljonit krooni.
    Keskuurimisbüroo on esitanud riigiprokuratuurile süüdistuskokkuvõtte, mille kohaselt petsid Estonian Airi raamatupidaja Valentina Tihhonova ja ettevõtte kaheksa kassiiri aastatel 1994--1995 lennufirmalt välja üle viie miljoni krooni. Agate Dalton ütles, et riik on võtnud endale kohustuse maksta kinni kahju 5,2 mln krooni eest, millest enamiku moodustab kassapidajate väljapetetud raha.
    Erastamisagentuuri erastamisüksuse direktori Avo Annuse sõnul on Estonian Airi puhul tegemist erijuhtumiga, sest erastamislepingus sisaldub punkt, millega riik kohustus enne erastamist bilansis mitte kajastunud kohustused likvideerima.
    Annus väitis, et erastamisagentuuri nõukogu kaalus eelnimetatud punkti heakskiitmist enne erastamislepingusse lisamist põhjalikult. «Kuna Estonian Airiga olid asjad enne erastamist keerulised, oli agentuuri nõukogul põhjust arvata, et sellised probleemid võivad esile kerkida,» lausus Annus.
    «Tsiviilõigusega on sätestatud, et kui müüdud kaubal on varjatud puudused, kannab need müüja,» lisas Agate Dalton. Ta on veendunud, et riik peab oma kohustustest kinni pidama, sest tegu pole suurte summadega.
    Daltoni sõnul on imelik, et riik pole veel Estonian Airile eraldanud raha kassiiride väljapetetud summa hüvitamiseks. Avo Annus ütles, et 5,2 miljoni krooni eraldamine on veninud, sest majandusministeerium pole valitsusele seni vajalikke pabereid esitanud.
    Annus kinnitas, et valitsus on võtnud vastu korra, mille kohaselt anti erastamisagentuurile iseseisev õigus katta pärast erastamist välja tulevad rahalised kohustused. Ta ütles, et erastamisagentuur saab täita need kohustused uue omaniku ees mitte suuremas summas, kui laekus riigile raha ettevõtte müügist.
    «Kuna Estonian Airi erastamine käis aktsiakapitali laiendamise teel, ei laekunud ettevõtte erastamisest otseselt raha,» selgitas Annus. Tema sõnul ei saa erastamisagentuur kasutada seetõttu antud õigust, vaid selle raha peab eraldama valitsus omandireformi reservfondist.
    «Meie saatsime vastavad dokumendid majandusministeeriumisse, kus on tekkinud segadus, sest ilmselt ei saadud ministeeriumis kohe aru, miks agentuur raha eraldada ei saa,» ütles Annus.
    Estonian Airi presidendi Børge Thornbechi sõnul näib raha saamine siiski lahenevat, sest 5,2 miljoni krooni eraldamist lennufirmale toetab ka teede- ja sideministeerium.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.