Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kiirtrass avab laenuvärava
Maailmapank on nõus Tallinna--Tartu maantee rekonstrueerimiseks andma ligikaudu 50 mln USA dollari suuruse laenu, ütles Kaldas. «Pank tahab põhjendust,» lausus ta. «Seda ei saa aga enne trassivalikut anda.»
Järgmise aasta riigieelarve projekti järgi on Kärevere silla ja selle pealesõiduteede ehitamiseks ette nähtud 53,5 mln krooni ja Jüri--Vaida teelõigu jätkamiseks 38 mln krooni. «Seni pole keegi nende summade kallale kippunud,» kommenteeris töörühma juht, Tartu maavanem Jaan Õunapuu.
Aleksander Kaldase andmeil lisandub eelarverahale tuleval aastal Tallinna--Tartu maantee katte taastusremondiks ette nähtud 21 mln krooni ja hooldusremondiks mõeldud ca 10 mln krooni.
Maanteeameti kalkulatsiooni järgi tuleks Tallinna--Tartu maantee rekonstrueerimiseks investeerida 1998--2000 üle 1,5 mld krooni, lausus Kaldas. Kava järgi eraldab riigieelarve 156 mln krooni, laenudena 334 mln krooni ja tagastamatu abina EList 1,1 mld krooni.
Mäo ümbersõidu trass peab enam-vähem selge olema tuleva aasta veebruaris, kui ministeeriumid hakkavad kujundama 1999. a riigieelarvet, lausus Kaldas töörühma eilsel koosolekul. Mäo ümbersõidu ehitamiseks taotles maanteeamet kevadel järgmise aasta riigieelarvest 50 mln krooni, kuid ei saanud sealt sentigi, kuna kiirtee trass on määratlemata.