14. detsember 1997
Jaga lugu:

Kuidas jõulumelus konkurentide hulgas silma paista?

- Igaastased kogemused näitavad, et aasta lõpupoole arvutite ostmine suureneb. Tendents on siiski selline, et jõulubuum on natukene vaibumas. Kaks aastat tagasi oli buum väga suur, eelmisel aastal juba väiksem. Mulle tundub, et inimesed hakkavad jõuludest tüdima -- ülim kommertslikkus tüütab. Iseseisvumise algaastatel pingutati sellega üle. Seetõttu me midagi erilist jõuludeks ei planeeri. Saadame jõulukaarte ja teeme jõulupakkumisi, üritame klientidele personaalselt läheneda.- Mujal maailmas on nii, et jõulude ajal kipuvad hinnad just tõusma, tavaliselt on jaanuarikuus suur allahindlus. Ma arvan, et Eestis kujuneb samuti millalgi nii välja, et erilisi hinnasoodustusi jõulude ajal ei tehta.- Samas pole me hinda tõstma hakanud ja mõned üllatused on, mis võivad heameelt tekitada. Me ei tee nii, et kõik asjad on mingi protsendi võrra odavamad. Mõnedel kaupadel on üllatushinnad.

- Meie strateegia on olnud selline, et me oleme üldjuhul võtnud kirjutavas meedias suuremaid, kallimaid ja värvilisemaid pindu -- et püüaks pilku. Meie kogemus näitab, et kui reklaam on väike ja must-valge, teiste reklaamide sees, siis sinna ta kaob. See pole meil ainult jõuluaegne kogemus. Üks variant on veel temaatilised rubriigid. Kui inimene on reisimisest huvitatud, siis ta ilmselt loeb kõik need kuulutused läbi. See on põhjendus, miks me oleme olnud kvaliteetsematel pindadel. Enne aastavahetust on selline aeg, kus inimeserd väga palju reisivad. Seoses sellega on mitu toodet soodsamaks läinud, näiteks Estonian Airi piletid. Nii on võimalik enne jõule suhteliselt soodsaid lennureise teha. Samuti on eripakkumisi mitmelt reisikorraldajalt jõulude veetmiseks välismaal.- Praegu on meile ka selles mõttes põnev aeg, et paljud kliendid korraldavad jõulupidusid ning oleme neile nõu ja jõuga abiks olnud.

- Meie soovitame kõigile firmadele: ärge saatke jõulukaarte! Kõik meie kliendid tahavad hirmsasti jõulukaarte saata, aga mõelgu sellele, milline kuhi koguneb kõigile riiuliservadele. Iial ei mäleta, kes on kaardi saatnud ja kes mitte. Me ise saatsime möödunud aastal näiteks presentkindad kuuse väljaviskamise püha puhul. Tuleb tegutseda sel ajal, kui keegi teine midagi ei tee. Miks peaks meelespidamine olema seotud jõuludega? Klienti võib meeles pidada muul ajal ja saata talle midagi vaimukat. Sellest on palju rohkem kasu.- Teiseks -- kui tahetakse midagi jõulude ajal teha, siis see peab olema väga eriline. Papist volditud ja ruumiliseks käänatud jõulukaardid enam ei tööta -- neid on mitu aastat nähtud. Ma ise sain Levicomilt meeldiva kingituse -- piletid Hortus Musicuse kontserdile. Kindlasti lähen ma sinna ja seejuures meenutan hea sõnaga ka Levicomi.- Tuleb loomingulisust üles näidata.

Jaga lugu:
Hetkel kuum