Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti taotleb kiirtee ja piirijaamade ehituseks raha maailmapangast

    Teede- ja sideminister Raivo Vare kohtus nädala alguses Tallinnas maailmapanga esindajatega. Ministeeriumi asekantsler Meelis Pihel ütles, et konkreetsetest summadest ning objektidest kohtumisel ei kõneldud, kuid lähemalt tutvustati nelja suuremat projekti. Need olid Tallinna--Tartu--Luhamaa kiirtee ehitus, Narva ümbersõidu tasuvusuuringu koostamine, püsiühenduse loomine Lääne-Eesti saartega ja raudtee piirijaamade väljaehitamine, lausus Pihel. Viimane projekt on tema sõnul oluline Eesti liitumise korral Euroopa Liiduga, sest Euroopa Liit on huvitatud Venemaa turust ja suhtlemine Venemaaga käib ka Eesti kaudu.
    Pihel ütles, et kumbki pool kohtumisel kindlaid veksleid välja ei käinud, sest projektide rahastamine maailmapanga kaudu sõltub sellest, millised tingimused pank laenu andmiseks seab. Oluline on Piheli sõnul ka see, kui kiiresti laenu saamisel asju aetakse, sest taotluse rahuldamise ajaks võib laen olla juba n-ö hapuks läinud.
    Maailmapank on valmis Eestile nii palju raha laenama, kui Eesti suudab vastu võtta, ütles maailmapanga Tallinna büroo juhataja Andrus Viirg. «Kuid Eesti on väike riik ning laenudega teda üle koormata ei saa,» täpsustas Viirg.
    Maailmapank on seni andnud Eestile teede korrashoiuks 12 miljonit USA dollarit laenu. Selle laenu viimane väljamakse tehti eelmisel aastal, ütles Viirg.
    Projektid, mida maailmapank aitab rahastada, tulevad Viirgi sõnul Eesti riiklikust investeerimisprogrammist. «Need on projektid, mida riigieelarvest ei suudeta finantseerida,» lausus Viirg. Maailmapank on andnud Eestile kokku seitse laenu kogumahus 120 miljonit dollarit.
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
USA aktsiaile tähtis nädal algas börsiindeksite tõusuga
USA peamised indeksid alustasid rohelise värviga nädalat, mil keskpank Föderaalreserv otsustab, kas langetada Wall Streeti kergenduseks baasintressimäära või mitte.
USA peamised indeksid alustasid rohelise värviga nädalat, mil keskpank Föderaalreserv otsustab, kas langetada Wall Streeti kergenduseks baasintressimäära või mitte.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.