Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti kapital otsib jõudu ühinemisest

    Euroopas toimub ekspedeerimisfirmade kirbuturg. Jätkuvaks arenguks ja investeeringuteks otsitakse endale liitumispartnereid ja pakutakse müüa ebarentaableid allüksusi. Ka suurimad Eesti kapitaliga ekspedeerijad järgivad sama mudelit.
    Jõuliselt on otsustanud ennast kasvatada suurimad Eesti kapitaliga ekspedeerijad Tallinna Autoveod ja ATV Transport.
    Aasta alguses panid kahe Eesti ekspedeerimisfirma omanikud leivad ühte kappi, moodustades ATV & TAV Grupi. Kahe firma klientide kaubakoguste ühendamine annab paremaid võimalusi korraldada regulaarset kaubavedu Euroopa eri piirkondadesse. Kaupa treilerite täitmiseks on rohkem.
    Ühinemine aitas Tallinna Autoveod üle makseraskustest. Eelmisel aastal oli partnerfirmade suurim mure Tallinna Autovedudelt raha kättesaamine. Juhatuse esimehe Jüri Suursoo väitel hilinevad ka nende (välis)partnerid maksetega. Eelmisel aastal osutatud teenuste eest võlgnevad partnerid ja kliendid veel 3,9 miljonit krooni. Käibevahendite toppamajäämist saab korvata pangast võetava käibekrediidiga. ATVga ühinemise eel aga ei soovitud firmale lisakohustusi peale võtta. Praeguseks on need mured lahendatud.
    ATV ja TAVi ühinemine andis võimaluse uuteks investeeringuteks. Üheskoos maksti üle 20 miljoni krooni ja omandati Eesti kunagine suurim automajand ETK Auto. Sihiti ligi 70 rahvusvahelisteks vedudeks kõlbulikku veokit. Sellega tahetakse kindlustada oma ekspedeeritavad kaubad ka kvaliteetse veoteenusega.
    Lisaks 70 vajalikule veoautole sai ATV & TAV Grupp ETK Auto ostuga kaasa ka mittetarvilikku vara. Mitmes ETK Auto kaheksast üle Eesti asuvast tütarettevõttest autovedudega enam suurt ei tegeletagi või kõlbab sealne autobaas kasutamiseks ainult Eesti-sisestel vedudel. ATV & TAV Grupp kaalub eraldi Eesti sisevedude firma asutamist või müüa kaasa saadud ettevõtete kinnisvara lihtsalt maha.
    ETK Auto ost tekitab segadusi ekspedeerimisturul. Seni ETK Autolt vedusid ostnud ekspedeerijad peavad otsima endale uued partnerid. Kuna ATV & TAV Grupp tegeleb ekspedeerimisega, siis võib tunduda nende autode kasutamine riskantne. Autotranspordil kaubaga kaasaskäiv dokumentatsioon (tolli nõudmisel ka ekspedeerija müüdud teenuse hind) annab võimaluse otsepakkumiste teel teistelt ekspedeerijatelt kliente üle lüüa.
    ATV ja TAV on ühinemisega astunud õige sammu. Madala rentaablusega ekspedeerimistegevuses kvaliteedi tõstmiseks vajalike investeeringute leidmine on üksinda raske. Ka teised Eesti ekspedeerimisfirmad peavad leidma endale kaaslasi, kellega liitudes tõsta oma teenuse taset. Üksinda nokitsedes pole lootust konkureerida lääne ekspediitorite laia agendi- ja kontorivõrguga ning kasutatava tehnoloogia ja oskusteabega.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Naiste töötasu oli meestest 13,1 protsenti väiksem
Naiste brutotunnitasu oli eelmisel aastal 13,1% väiksem kui meestel, teatas statistikaamet. Sooline palgalõhe vähenes aastaga 4,6 protsendipunkti võrra.
Naiste brutotunnitasu oli eelmisel aastal 13,1% väiksem kui meestel, teatas statistikaamet. Sooline palgalõhe vähenes aastaga 4,6 protsendipunkti võrra.