• OMX Baltic0,36%275,36
  • OMX Riga0,15%883,19
  • OMX Tallinn0,92%1 754,18
  • OMX Vilnius0,27%1 042,83
  • S&P 5000,77%5 859,85
  • DOW 300,47%43 065,22
  • Nasdaq 0,87%18 502,69
  • FTSE 1000,47%8 292,66
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,28
  • OMX Baltic0,36%275,36
  • OMX Riga0,15%883,19
  • OMX Tallinn0,92%1 754,18
  • OMX Vilnius0,27%1 042,83
  • S&P 5000,77%5 859,85
  • DOW 300,47%43 065,22
  • Nasdaq 0,87%18 502,69
  • FTSE 1000,47%8 292,66
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,28
  • 31.03.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink ründab hindadega Estline'i kaubavedajaid

E-Liini hinnangul sundis Hansateed hinda langetama raskus oma laevale kaubavedajaid leida ja E-Liini laevadel jääb hind püsima.
Hansatee alustas kaubavedu laevaliinil Paldiski--Kappelskär eelmise aasta oktoobris liinimeetri hinnaga 560 krooni, alandas seda aastavahetusel 490 kroonini ja eelmise nädala keskel veelgi 400 kroonini.
E-Liini laevade liinimeetri hind on 670 krooni, aga selle sees on ka sõidukimaks 1300 krooni, mida Hansatee arvestab eraldi. Seega on Hansatee hind madalam kaubaautodele, mille pikkus on vähemalt 5 meetrit. 15 meetri pikkuse kaubaveoki vedamine on Hansatee laevaga juba vähemalt 2500 krooni võrra odavam.
Liini avades oli esimene eesmärk võita endale vedajad, kes E-Liini laevadele pääsemiseks päevi ootejärjekorras seisma pidid, kommenteeris Hansatee kaubaveoteenistuse juht Eda Palm. «Täna on see käes ja tuleb asuda ründama E-Liini turuosa,» lisas ta.
«Las nad lasevad, nende hinnad peavadki olema madalamad,» lausus E-Liini finantsdirektor Andres Laar. Tegemist on eri liinidega, kus ei saagi olla sama hind, selgitas ta. Erinevalt Hansateest sõidavad E-Liini laevad kaheksa aastat tagasi sõlmitud kontsessioonilepingu järgi ainsana pealinnade Tallinna ja Stockholmi vahel. «Meie hinda alla ei lase,» oli E-Liini kaubaveoosakonna juhataja Peeter ?meljov veendunud.
«Hansatee pakkumine on sel nädalal kaalumisel,» sõnas aastaid E-Liini laevadega Rootsi vedusid teinud autovedaja ASi Alu Veok juhatuse esimees Aivo Härmaste. «Leping laevafirmaga on tõsine asi ja mõnisada krooni ei pane veel ühest paadist teise hüppama,» märkis ta. Kui pileti hind on märgatavalt madalam, siis paneb mõtlema, tunnistas Härmaste.
Kaldun arvama, et Hansatee hinnalangetuse põhjuseks on nende Rootsi laeva väike täituvus, mille nimel tuleb võtta ette rünnak vedajatele iga hinna eest, kommenteeris Andres Laar.
Eda Palmi väitel on uue hinnaga sõitmisel tasuvuseks vaja laeval 48protsendilist täituvust. «Parematel päevadel on see praegu käes,» märkis ta.
Kaubavedude arv on suurem nädala keskel ja laupäeval. «Kui oktoobris aasta täis saab, on Rootsi liin vähemalt nullis,» eitas Palm võimalust, et Hansatee jääb Paldiski--Kappelskäri laeva doteerima Soome liinide kasumi arvel.
Hansatee Grupi eelmise aasta puhaskasum oli 1,3 miljardi kroonise käibe juures 103 miljonit krooni. E-Liini eelmise aasta käive oli 353 miljonit krooni ja kahjum 12 miljonit krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.10.24, 08:00
Ehitusekspertiisi ja järelevalve teostamine säästab aega, närve ja rahakotti
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele