Jaama valikul peaks teadma, kui palju abonente sinna ühendatakse ja kui palju nad telefonijaama koormama hakkavad. Suurte telefonijaamade hulka loetakse nii saja kasutajaga jaamu kui ka näiteks 5000 abonendi ühendamiseks mõeldud telefonijaamu. Enamik jaamu on laiendatavad.
Uut telefonijaama ostes peaks peale jaama hinna arvesse võtma väljaehitamiskulud, liitumiskulud, tasu süsteemi ülespaneku eest ja hoolduskulud.
Suur telefonikeskjaam võimaldab kõnesid ühendada nii kõigile siseabonentidele korraga või ainult mingile hulgale ühel ajal. Blokeeruva jaama korral kuulevad lubatud sisekõnede arvu täissaamisel teised abonendid toru tõstes kinnist tooni. Blokeeruvad jaamad on mõeldud väiksemale koormusele.
Et üksiku komponendi rikked ei halvaks telefonijaama kui terviku tööd, tuleks jaama elulised funktsioonid hajutada laiali. Osadel jaamadel on hajutatud keskjaama juhtimine, kõnede kommuteerimine, toitesüsteem ning lisaseadmed. Alcatel 4400 puhul lubab täiendav keskprotsessor täielikult dubleerida keskjaama tööd. Parem töökindlus tõstab küll seadmete soetamishinda, kuid tähendab pikemas perspektiivis vähenevate halduskulude arvel siiski kokkuhoidu. Alati peaks küsima müüjalt hoolduslepingut. Sõltuvalt lepingust peab hooldaja 24---48 tunni jooksul pärast veateadet probleemi üles leidma ja reeglina sama kiiresti ka likvideerima. Tootja süül tekkinud veast tingitud kahjud üldjuhul kompenseeritakse.
Telefonijaamade lisavõimalusteks on kõnearvestus, kõnepost (firma või üksiku töötaja postkast), teadete salvestamine (teade tööpäeva lõppemisest või numbri kinniolemisest), juhtmeta telefonid, fikseeritud mobiiliterminaal, kõnekeskus, automaatne operaator, automaatne kõnejaotussüsteem jm.