• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 27.10.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parkija ja äravedaja vaen on igavene

Autoomanik vannub küll oma kolleege, kes oma sõiduriista poolpõiki tee äärde parkinud, aga kui ta teisaldusfirma masinat kusagil askeldamas näeb, on vandesõnad veel kergemad tulema.
Teisaldusfirmad ilmselt tunnetavad vaenu, aga ei saa oma kaksikrollist loobuda. On nad ju ühelt poolt kohaliku omavalitsuse tahte elluviijad, teisalt aga erakapitali esindajad, kellele iga äraveetud auto tähendab täiendavat sissetulekut.
Auto parkija helge tulevik sõltubki sellest, kas suudetakse see vastuolu ületada. Teisaldajate majandushuvi vaibumisele loota ei saa. Autode arvu kasvades ja parkimisvõimaluste ahenedes peaks ahvatlus poolripakile jäetud sõidukid parklasse vedada isegi kasvama.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võimalus teisaldajafirmad riigistada ja nende töötajad kuupalgalisteks teha pole samuti lahendus. See tooks kaasa motivatsiooni puuduse ja siis muudaksid valesti parkijad linna niigi nigelaid liiklusvõimalusi veelgi nigelamateks.
Kolmas võimalus oleks plaanimajandus: iga kuu tuleks teisaldada mingi hulk autosid. See aga viiks asja absurdini.
Seni, kuni lahendust ei leita, kaebavad trahvitud autoomanikud väidetava ülekohtu tõttu Tallinna liikluskorralduse keskuse parkimise kontrolli osakonnale. Sellel aastal on registreeritud juba 2500 kaebust.
Enamasti kaebajad siiski õigust ei saa. Valedeks kuulutatakse keskmiselt 3 protsenti trahvimis- või teisaldamisotsustest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele