Tõkkepuude avamisüsteemi käivitamiseks on võimalik tõkkepuid varustada mitmesuguste juhtimisvahenditega.
Kõige lihtsam on juhtida tõkkepuu avanemist valvuriruumist nupu abil. Peale tõkkepuude mehhanismide soetamise ei ole vaja teha lisainves-
teeringuid avamissüsteemi.
See võimalus on suhteliselt odav ja ka mugav. Juhil ei ole vaja tõkkepuu avamiseks väljuda autost või avada auto akent. Raadio teel juhitav tõkkepuu süsteem ei vaja palju kaableid, mistõttu on paigalduskulud väiksed. Süsteemi miinus on, et kasutajad jäävad anonüümseks. Paraku on kohti, kus on vaja teada, kes tuli ja kes läks.
Raadio teel juhitava avamissüsteemi hind sõltub pultide arvust (üks maksab 500 krooni). Raadiopulti ei pruugi aga kõigile anda. Neile, kes sõidavad tõkkepuuga piiratud territooriumile harva (nagu näiteks prügivedajad), võib anda lukklüliti, mis on raadiopuldist paarsada krooni odavam.
Kui tõkkepuud kasutab suur hulk inimesi, läheb raadio teel juhitav tõkkepuu kalliks, sest pultide suur arv tõstab kogu süsteemi hinda. Suure hulga kasutajate puhul on ökonoomsem avada tõkkepuud magnetkaartidega.
Magnetkaardi lugeja süsteem on kallim kui raadiosignaali vastuvõtja, kuid kaart maksab alates 30 kroonist. Kaartide arvu tõstmine ei tee süsteemi oluliselt kallimaks.
Kaardisüsteemiga on ka kasutajad identifitseeritud. Kaardi miinuseks on see, et kontrolleri postile on raske asukohta valida. Juht peab tõkkepuu avamiseks autost välja tulema või vastassuunavööndisse sõitma, sest ta asub autos vasakul (tee telgjoone pool) ja kaardilugeja on tavaliselt tee servas.
Kasutada võib küll distantskaardisüsteemi, kuid see on kõige kallim tõkkepuu avamise süsteem.
Kaardiga avatav tõkkepuu süsteem pole kaitstud vandalismi vastu, sest kaardilugejasse on võimalik toppida võõrkehi.
Kui ei ole vaja nõuda tasu parklas oldud aja eest, pole mõtet takistada parklast väljasõitu. Sellisel juhul võib parklasse pääsemise teha võimalikuks magnetkaardiga, väljumisel panna tõkkepuu aga avanema induktiiv-
silmuse abil, mis reageerib metallile. Sellisel juhul ei pea juht parklast väljumisel alla keerama autoklaasi.
Induktiivsilmuse paigaldamisel nõuab häälestus oskusliku tööd. Silmust on võimalik panna reageerima erinevatel sagedustel, erinevatele metallikogustele (jalgrattale ei avane, autole avaneb jne). Oluline on, et läheduses poleks metallmasse, mis hakkavad induktiivsilmuse tööle mõju avaldama. Silmus ise on kolm keerdu traati ja ei maksa suurt midagi. Maksab elektronplokk, mis on natuke kallim kui magnetkaardi lugeja. Kuigi silmus on mugav, on teda seni vähe kasutatud.
Firma oma töötaja võib parklasse sisenemiseks valida koodi, mille abil tõkkepuu avaneb. Külaliste jaoks on kellanupp ning kodukeskjaamaga ühendatud sidesüsteemi abil saab rääkida sekretäriga, kes saab tõkkepuu avada.
Sidesüsteemid on väga erinevas hinnaklassis. Näiteks Iisraeli toodang on Rootsi toodangust ligi kolm korda odavam.
Autor: Toomas Uutma