Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tõkkepuu avamiseks on erinevaid hinna- ja mugavusvõimalusi

    Tõkkepuude avamisüsteemi käivitamiseks on võimalik tõkkepuid varustada mitmesuguste juhtimisvahenditega.
    Kõige lihtsam on juhtida tõkkepuu avanemist valvuriruumist nupu abil. Peale tõkkepuude mehhanismide soetamise ei ole vaja teha lisainves-
    teeringuid avamissüsteemi.
    See võimalus on suhteliselt odav ja ka mugav. Juhil ei ole vaja tõkkepuu avamiseks väljuda autost või avada auto akent. Raadio teel juhitav tõkkepuu süsteem ei vaja palju kaableid, mistõttu on paigalduskulud väiksed. Süsteemi miinus on, et kasutajad jäävad anonüümseks. Paraku on kohti, kus on vaja teada, kes tuli ja kes läks.
    Raadio teel juhitava avamissüsteemi hind sõltub pultide arvust (üks maksab 500 krooni). Raadiopulti ei pruugi aga kõigile anda. Neile, kes sõidavad tõkkepuuga piiratud territooriumile harva (nagu näiteks prügivedajad), võib anda lukklüliti, mis on raadiopuldist paarsada krooni odavam.
    Kui tõkkepuud kasutab suur hulk inimesi, läheb raadio teel juhitav tõkkepuu kalliks, sest pultide suur arv tõstab kogu süsteemi hinda. Suure hulga kasutajate puhul on ökonoomsem avada tõkkepuud magnetkaartidega.
    Magnetkaardi lugeja süsteem on kallim kui raadiosignaali vastuvõtja, kuid kaart maksab alates 30 kroonist. Kaartide arvu tõstmine ei tee süsteemi oluliselt kallimaks.
    Kaardisüsteemiga on ka kasutajad identifitseeritud. Kaardi miinuseks on see, et kontrolleri postile on raske asukohta valida. Juht peab tõkkepuu avamiseks autost välja tulema või vastassuunavööndisse sõitma, sest ta asub autos vasakul (tee telgjoone pool) ja kaardilugeja on tavaliselt tee servas.
    Kasutada võib küll distantskaardisüsteemi, kuid see on kõige kallim tõkkepuu avamise süsteem.
    Kaardiga avatav tõkkepuu süsteem pole kaitstud vandalismi vastu, sest kaardilugejasse on võimalik toppida võõrkehi.
    Kui ei ole vaja nõuda tasu parklas oldud aja eest, pole mõtet takistada parklast väljasõitu. Sellisel juhul võib parklasse pääsemise teha võimalikuks magnetkaardiga, väljumisel panna tõkkepuu aga avanema induktiiv-
    silmuse abil, mis reageerib metallile. Sellisel juhul ei pea juht parklast väljumisel alla keerama autoklaasi.
    Induktiivsilmuse paigaldamisel nõuab häälestus oskusliku tööd. Silmust on võimalik panna reageerima erinevatel sagedustel, erinevatele metallikogustele (jalgrattale ei avane, autole avaneb jne). Oluline on, et läheduses poleks metallmasse, mis hakkavad induktiivsilmuse tööle mõju avaldama. Silmus ise on kolm keerdu traati ja ei maksa suurt midagi. Maksab elektronplokk, mis on natuke kallim kui magnetkaardi lugeja. Kuigi silmus on mugav, on teda seni vähe kasutatud.
    Firma oma töötaja võib parklasse sisenemiseks valida koodi, mille abil tõkkepuu avaneb. Külaliste jaoks on kellanupp ning kodukeskjaamaga ühendatud sidesüsteemi abil saab rääkida sekretäriga, kes saab tõkkepuu avada.
    Sidesüsteemid on väga erinevas hinnaklassis. Näiteks Iisraeli toodang on Rootsi toodangust ligi kolm korda odavam.
     
    Autor: Toomas Uutma
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.