• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 15.12.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootsi Riigipost tungib Eestisse

Neli aastat tagasi lõpetas Veiko Kreevs Renault'de müümise autoärimees Viktor Siilatsi juures ja läks transpordiärisse. Ta alustas Leedu suunale spetsialiseerunud ekspedeerimisfirma In Time ülesehitamist, millest täna saab Rootsi Riigiposti Baltimaade invasiooni üks tugipunkt.
Rootsi Post kirjutab täna alla hiljutise KLG Grupi lipulaeva In Time'i ülevõtmislepingule. Müügihinda ei avaldata, kuid vihjatakse, et In Time'i väärtus on börsiettevõtete ASA Kindlustus ja Klementi vahepeal.
Rootslased investeerisid eelkõige oskusteabesse -- In Time on Baltimaade suunal töötav süsteem ja Rootsi Posti arvatav soov on tulla konkureerima Balti riikide postiveoga Skandinaaviast siia liikuva kataloogi- ja internetikaupade ning väikesaadetiste pärast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Investeeringud kinnisvarasse seisavad alles ees. Väikesaadetiste töötlemiseks on vaja suurt terminaali. Leedus ostis Rootsi Post just Apranga laokompleksi, mille suurus on ca 10 000 m². Ka Eestis vajavad rootslased perspektiivis vähemalt 5000 m² suurust terminaali. Kreevsi sõnul investeeritakse lähiaastatel mõnikümmend miljonit krooni ka infosüsteemidesse.
Suurepärane tulevikuperspektiiv avanes In Time'ile pärast Eesti Posti keeldumist luua rootslastega ühisfirma (Läti Postiga rootslaste plaanid õnnestusid ja seal loodi firma, millest 60% kuulub Läti Postile ja 40% Rootsi Postile).
Leedu ja Eesti ühiskapitalil põhinev KLG Grupp kuivab pärast tänast tehingut aga kokku. Peale täna rootslastele ülemineva In Time'i on KLG Grupp Venemaa kriisist tulenenud pankroti tõttu ilma jäänud ka transiidiga tegelenud AB Ekspedeerimisest. Alles on vaid KLG Eesti (samuti tema Läti ja Leedu firmad), kes kolimisteenuseid pakkuva ni?ifirmana ongi ehk kõige elujõulisem. Universaalsel väikeekspedeerijal (nagu oli In Time) on ilma mõne toetava maailmaketi seljataguseta vähe lootust ellu jääda. Veiko Kreevs suutis oma kätetöö müüa õigel ajal.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele