• OMX Baltic−0,27%301,45
  • OMX Riga0,06%893,9
  • OMX Tallinn−0,14%2 078,26
  • OMX Vilnius0,00%1 201,15
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 807,19
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic−0,27%301,45
  • OMX Riga0,06%893,9
  • OMX Tallinn−0,14%2 078,26
  • OMX Vilnius0,00%1 201,15
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 807,19
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 01.03.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoremonditehase juht tahab lõpetada BaltScani turueelise

Virgo Mihkelson ütles, et ta nõuab soodsa kohtulahendi korral BaltScani nõukogus riigiametnike BaltScanile loodud turueelise kaotamist. «Ettevõte pole suutnud turgudel edu saavutada vale juhtimise ja müügistrateegia tõttu,» väitis Mihkelson. «BaltScan ei vaja riigipoolset kahtlast toetust, sest Scania bussid on väga head ja neid saab ka ausalt müüa.»
Mihkelson ütles, et BaltScani 44 protsendi suurune aktsiaosalus peaks kuuluma Tartu autoremonditehasele, mitte riigile. Riik, keda BaltScani nõukogus esindab teede- ja sideministeeriumi osakonnajuhataja Lembit Kiviloo, kustutas Mihkelsoni väitel ebaseaduslikult Tartu autoremonditehase BaltScani omanike seast.
Mihkelsoni juhitav AS Powertrack ostis pärast erastamiskonkurssi 1997. aastal 14 miljoni krooni eest ASi Tartu Autoremonditehas, mille bilanssi kuulus ka 1,2 miljoni krooni eest BaltScani aktsiaid. Erastamisagentuuri peadirektor Väino Sarnet ei eraldanud ettevõttele aga BaltScani aktsiaid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Erastamisagentuuri osakonnajuhataja Kaido Mäeots nimetas Mihkelsoni taotlust põhjendamatuks. Erastamisagentuur peab Mäeotsa sõnul kohtuvõidu korral õigeks riigile kuuluva 44 protsendi aktsiate kiiret erastamist avalikul enampakkumisel. «Teistel aktsionäridel pole eelisostuõigust,» kinnitas ta.
Mäeots ütles, et BaltScani müügiväärtus ei sõltu riigi toetusraha saamisest, sest eelarvesüstide lakkamisel jääb ettevõte alles. «Erastamise järel hakkab BaltScani nimel tegema lobby Tartu linn, et säilitada töökohti,» lisas Mäeots.
Mitme automüügifirma väitel on BaltScan saanud riigiametnike toetusel alates 1995. aastast ligi 100 miljoni krooni eest riigieelarvest finantseeritud tellimusi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele