Andres Reimer • 28 veebruar 1999

Autoremonditehase juht tahab lõpetada BaltScani turueelise

Virgo Mihkelson ütles, et ta nõuab soodsa kohtulahendi korral BaltScani nõukogus riigiametnike BaltScanile loodud turueelise kaotamist. «Ettevõte pole suutnud turgudel edu saavutada vale juhtimise ja müügistrateegia tõttu,» väitis Mihkelson. «BaltScan ei vaja riigipoolset kahtlast toetust, sest Scania bussid on väga head ja neid saab ka ausalt müüa.»

Mihkelson ütles, et BaltScani 44 protsendi suurune aktsiaosalus peaks kuuluma Tartu autoremonditehasele, mitte riigile. Riik, keda BaltScani nõukogus esindab teede- ja sideministeeriumi osakonnajuhataja Lembit Kiviloo, kustutas Mihkelsoni väitel ebaseaduslikult Tartu autoremonditehase BaltScani omanike seast.

Mihkelsoni juhitav AS Powertrack ostis pärast erastamiskonkurssi 1997. aastal 14 miljoni krooni eest ASi Tartu Autoremonditehas, mille bilanssi kuulus ka 1,2 miljoni krooni eest BaltScani aktsiaid. Erastamisagentuuri peadirektor Väino Sarnet ei eraldanud ettevõttele aga BaltScani aktsiaid.

Erastamisagentuuri osakonnajuhataja Kaido Mäeots nimetas Mihkelsoni taotlust põhjendamatuks. Erastamisagentuur peab Mäeotsa sõnul kohtuvõidu korral õigeks riigile kuuluva 44 protsendi aktsiate kiiret erastamist avalikul enampakkumisel. «Teistel aktsionäridel pole eelisostuõigust,» kinnitas ta.

Mäeots ütles, et BaltScani müügiväärtus ei sõltu riigi toetusraha saamisest, sest eelarvesüstide lakkamisel jääb ettevõte alles. «Erastamise järel hakkab BaltScani nimel tegema lobby Tartu linn, et säilitada töökohti,» lisas Mäeots.

Mitme automüügifirma väitel on BaltScan saanud riigiametnike toetusel alates 1995. aastast ligi 100 miljoni krooni eest riigieelarvest finantseeritud tellimusi.

Hetkel kuum