• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sõnasta ettevõtte missioon

    Ettevõtte missiooni sõnastamine on üldjuhul raske ning võtab aega.
    Tavaliselt hakatakse sellega tegelema, kui kujuneb ettevõtte identiteet ja väärtustub meeskonnatöö roll eesmärkide saavutamisel.
    Kõige olulisem on, et missioon on üheselt mõistetav ja aktsepteeritav kõigile huvigruppidele, kellele ta on mõeldud.
    Missiooni huvigrupid on ühelt poolt firmasisesed (töötajad, juhtkond, omanikud) ja teisalt firmavälised (kliendid, tarnijad, partnerid, riigiasutused, ühiskondlikud organisatsioonid).
    Üldlevinud on arusaam, et ettevõtte eesmärk on kasumi teenimine. Selline määratlus ei rahulda kõigi gruppide huve ning on liiga kitsas. Küll aga sõltub ettevõtte pikaajaline edukus kogu majanduskeskkonna arengust ehk kõigi huvigruppide vajaduste rahuldamisest.
    Missioon on organisatsiooni kõige üldisem eesmärgi määratlus. Missiooniavaldus peaks andma igale organisatsiooni töötajale innustust.
    Põhiliselt vastutavad missiooni täitmise eest siiski tippjuhid. Missiooni sõnastamisel tuleb arvestada, et see peab lähtuma järgmistest punktidest:
    - selgitama organisatsiooni peaeesmärke ja põhjusi (eelis kliendi jaoks), miks organisatsioon eksisteerib;
    - olema visioon tulevikust ja kehtima pikemal perioodil. Mõistlik ajavahemik on vähemalt kolm aastat ning tõenäoliselt reaalne on sõnastada üldine eesmärk kuni kümneks aastaks.
    Lähtudes missioonist töötatakse ju välja organisatsiooni võtmevaldkondade strateegiad;
    - kirjeldama organisatsiooni põhilisi tegevusi ja kohta majanduskekkonnas ja/või geograafiliselt;
    - olema organisatsiooni võtmeväärtuste kirjeldus.
    Et missioon tegelikkuses kasulik oleks ja rakendust leiaks, oleks otstarbekas selle n-ö töötava missiooni sõnastamisse kaasa haarata kogu organisatsiooni meeskond.
    Autor: Leena Politanov
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Erkki Kubber: kas järgmised ükssarvikud võiksid olla miljardilise väärtuse asemel hoopis miljardi inimese aitajad?
Mis oleks, kui hakkaks ükssarvikuks nimetama hoopis ettevõtet, mis suudab positiivselt mõjutada miljardit inimest või hoopis istutada miljard puud, küsib Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku juhatuse liige Erkki Kubber.
Mis oleks, kui hakkaks ükssarvikuks nimetama hoopis ettevõtet, mis suudab positiivselt mõjutada miljardit inimest või hoopis istutada miljard puud, küsib Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku juhatuse liige Erkki Kubber.
Enefit Greeni aktsiaga kauplejad ummistasid internetipangad
Enefit Greeni aktsiatega kauplemine oli niivõrd aktiivne, et see tekitas probleeme nii LHV internetipangas kui Tallinna börsi kodulehel.
Enefit Greeni aktsiatega kauplemine oli niivõrd aktiivne, et see tekitas probleeme nii LHV internetipangas kui Tallinna börsi kodulehel.
Energiavaesus ähvardab muutuda reaalsuseks
Euroopa Komisjoni Eesti esinduse juht Keit Kasemets tõdes, et teatud hinna juures muutub enrgiavaesus Euroopa riikides väga suureks probleemiks.
Euroopa Komisjoni Eesti esinduse juht Keit Kasemets tõdes, et teatud hinna juures muutub enrgiavaesus Euroopa riikides väga suureks probleemiks.
Poplauljast suurärimeheni: Enefiti krabanud investorid kavatsevad aktsiaid kõvasti hoida TOP: 1333 suuremat investorit
Neljapäeval kauplemist alustava Enefit Greeni aktsionäride nimekirjast leiab tuntud ärimehi ja poliitikuid, aga ka meelelahutusest tuntud nimesid.
Neljapäeval kauplemist alustava Enefit Greeni aktsionäride nimekirjast leiab tuntud ärimehi ja poliitikuid, aga ka meelelahutusest tuntud nimesid.