• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 20.04.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sõnasta ettevõtte missioon

Ettevõtte missiooni sõnastamine on üldjuhul raske ning võtab aega.
Tavaliselt hakatakse sellega tegelema, kui kujuneb ettevõtte identiteet ja väärtustub meeskonnatöö roll eesmärkide saavutamisel.
Kõige olulisem on, et missioon on üheselt mõistetav ja aktsepteeritav kõigile huvigruppidele, kellele ta on mõeldud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Missiooni huvigrupid on ühelt poolt firmasisesed (töötajad, juhtkond, omanikud) ja teisalt firmavälised (kliendid, tarnijad, partnerid, riigiasutused, ühiskondlikud organisatsioonid).
Üldlevinud on arusaam, et ettevõtte eesmärk on kasumi teenimine. Selline määratlus ei rahulda kõigi gruppide huve ning on liiga kitsas. Küll aga sõltub ettevõtte pikaajaline edukus kogu majanduskeskkonna arengust ehk kõigi huvigruppide vajaduste rahuldamisest.
Missioon on organisatsiooni kõige üldisem eesmärgi määratlus. Missiooniavaldus peaks andma igale organisatsiooni töötajale innustust.
Põhiliselt vastutavad missiooni täitmise eest siiski tippjuhid. Missiooni sõnastamisel tuleb arvestada, et see peab lähtuma järgmistest punktidest:
- selgitama organisatsiooni peaeesmärke ja põhjusi (eelis kliendi jaoks), miks organisatsioon eksisteerib;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- olema visioon tulevikust ja kehtima pikemal perioodil. Mõistlik ajavahemik on vähemalt kolm aastat ning tõenäoliselt reaalne on sõnastada üldine eesmärk kuni kümneks aastaks.
Lähtudes missioonist töötatakse ju välja organisatsiooni võtmevaldkondade strateegiad;
- kirjeldama organisatsiooni põhilisi tegevusi ja kohta majanduskekkonnas ja/või geograafiliselt;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- olema organisatsiooni võtmeväärtuste kirjeldus.
Et missioon tegelikkuses kasulik oleks ja rakendust leiaks, oleks otstarbekas selle n-ö töötava missiooni sõnastamisse kaasa haarata kogu organisatsiooni meeskond.
Autor: Leena Politanov

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele