Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soome valitsus on jõuetu
Millisel seisukohal olete Eesti-Soome laevanduskonflikti suhtes nüüd, kui Euroopa Liidu assotsiatsiooninõukogu on leidnud, et Eesti ja Soome peavad ise olukorra lahendama?
Soome valitsus on avaldanud kahetsust, et selline olukord üldse tekkis. Samas ei ole kõnealuse konflikti lahendamine valitsuse pädevuses. Tegemist on tööturu küsimusega, mis on aga seekord kahjuks ühe maa piiridest väljunud.
Milliseid samme on Soome valitsus või teie juhitav ministeerium astunud või valmis astuma, et laevandustüli lõpeks?
Otseselt sekkuda me tekkinud konflikti lahendamisse ei saa, kuid oleme valmis tegema tööd selle nimel, et taolised probleeme edaspidi ei tekiks. Näiteks teiste riikide puhul.
Soome riik aitab oma riigi laevaomanikel konkurentsis püsida mitmesuguste toetustega. Kui suur see tugi on?
Meil on need toetused märksa väiksemad kui mõnes meiega laevanduse alal konkureerivas riigis. Eestiga on suurem erinevus riigimaksude ja üldise elatustaseme osas ja see mõjutab kahtlemata ka konkurentsivõimet. Usun, et need probleemid lahenevad laevanduse üldise rahvusvahelistumise käigus.
Ehk aitab probleeme lahendada Soome-Eesti merenduskokkulepe?
Kindlasti. Olen kutsunud 16. juuniks külla oma Eesti kolleegi, teede- ja sideminister Toivo Jürgensoni, et kõiki neid küsimusi arutada.
Mis teemad veel kõne alla tulevad?
Tahaksime peatuda ka Via Baltica teemal. Kuna Soome saab Euroopa Liidu eesistujamaaks ja Eesti pürib liitu, on meil kõnelda paljustki.
34aastane Olli-Pekka Heinonen on Soome transpordi- ja sideminister 15. aprillist. Varem on ta kuus aastat töötanud haridusministrina.