Hansapangal lõppes probleemne nädal

Teisipäeval alates kella poole kolmest päeval ei töötanud Hansapanga makseautomaadid, internetipank ega äriklientidele suunatud programm Telehansa.

Hansapanga suhtekorralduse spetsialisti Neeme Raidvere sõnul oli tegemist ühe serveri tehnilise rikkega. Ta rääkis, et rike ei olnud seotud Hansapanga sidesüsteemide ümberkorraldamisega, mis kestis reedest pühapäevani.

«Raha võeti palju välja,» põhjendas Hansapanga IT osakonna juht Tõnis Sildmäe riket. «Server jõudis läbilaskevõimsuse piirini, ei suutnud enam teenindada,» seletas ta.

23.--24. juunil olid Sildmäe sõnul vaid üksikud juhtumid, kus sularahaautomaadid olid lühiajaliselt korrast ära.

Nädalavahetusel asendati Hansapanga vana server uue Hewlett-Packardi omaga. «Esmaspäeva hommikul peab kõik töötama perfektselt,» väitis Sildmäe. IT juht ei soovinud öelda, kui kallis oli panga infosüsteemide ühendamine ja serveri väljavahetamine. Ühispanga Sun Starfire'i server maksis 40 mln.

Seoses infosüsteemide ühendamisega töötasid Hansapanga kontorid reedel kella 15ni, sai teha vaid sularaha sissemakseid. Pank oli kliente hoiatanud, et 26.--27. juunini võivad esineda lühiajalised häired sularahaautomaatide töös. Laupäeval olid Hansapanga harukontorid suletud. 24.--27. juunini ei töötanud Telefonipank, Pangaliin, 26. ja 27. juunil Telehansa ja Internetipank. Töötasid vaid Telepank ja Panganet.

Hetkel kuum