Tõnu Tramm • 8 juuli 1999

Baltmotors ei tee garantiiremonti

Vaatamata ASi Baltmotors müügitegevuse lõppemisele ei pea poolteist tuhat sealt Opeli ostnut paanikasse sattuma -- garantiihooldust saab teha teiste Opeli ametlike esindajate juures.

AS Baltmotors lõpetas hiljaaegu Opelite müügi. Teenindav pool jätkab tegutsemist, omamata küll õigust teha garantiiremonti. «Eks tulevik näitab, mis meist edasi saab. On üsna tõenäoline, et firma saab uue omaniku ja see jätkab nii Opelite maaletoomist kui teenindamist,» lausus Baltmotorsi tegevdirektor Ants Kulgevee.

Umbes 1500 Baltmotorsi müüdud Opelit siiski garantiiremondita ei jää. «Teised Opelite maaletoojad on kohustatud masina üle vaatama, sõltumata sellest, kas see on ostetud Baltmotorsist, Ascarist või kusagilt Ukrainast,» ütles Kulgevee.

Hetkel müüb Eestis Opeleid kolm firmat: AS Ascar Tallinn, AS Ascar Pärnu ja AS Carring Tartus. Kõikidel neil on oma teenindusvõrk, ühtekokku 12 teenindust üle Eesti. Paraku iseloomustab Opelite seisukorda Eestis eelkõige see, et 83% siin registreeritud 40 200st Opelist on toodetud enne 1990. aastat.

Opelite teenindajaid küsitledes selgus, et põhihädades ei ole süüdi auto, vaid meie auklikud teed. «Kõik sõltub sellest, kes sõidab ja kus sõidab. Ühtegi viga, mis iseloomustaks ainult Opelit, mina küll ei oska esile tuua,» rääkis Opeleid läbi ja lõhki tundev Keila autokeskuse juhataja Toomas Diener.

Viljandis asuva Rael Autoteeninduse meister Hanno Lõpp nentis, et uuemast autodest on olnud probleeme Opel Astra elektroonikaga, kuid üldiselt on Opel vastupidav sõiduriist.

Mõistagi peab iga autoomanik jälgima hoolega teenindusgraafikut, sest näiteks hilinenud mootoririhma vahetus võib tuua kaasa põhjaliku mootoriremondi. 1,4-liitrise Astra ja veel mõne teise mootorivariandi kolbidel ei ole süvendeid, mis pärast mootoririhma purunemist klapid terveks jätaks. Juht, kes teenindusest pikka aega eemale hoiab, peab aeg-ajalt ise auto all käima, sest näiteks purunenud poolassi lõdvikud tuleb välja vahetada võimalikult kiiresti. Vastasel juhul on ainult aja küsimus, mil esisillaveoga masinat saadab keeramisel võigas ragin.

Lisaks auklikel teedel lagunevatele amortisaatoritele, rooliotstele ja teistele jooksuosadele kipuvad vanematel Opelitel läbi minema ka tagapidurid. Praegusel ülevaatuste ajal vahetavad Viljandi autohooldajad neid välja lausa ridamisi. «Kusjuures korraga tuleb vahetada nii kettad, silindrid, klotsid kui ka voolikud, mis teeb kliendile vähemalt 1500kroonise väljamineku,» lausus Lõpp.

Varuosade hankimisega ei ole teenindajate sõnul probleeme mitte kusagil. «Kui me nõuame niikuinii paar päeva etteteatamist, siis selle aja jooksul jõuame vabalt hankida ka vajamineva varuosa,» ütles ASi Aviko Auto juhatuse esimees Hans Mõttus.

See kehtib mõistagi enam minevate osade kohta. Kui tegemist on mõne eksootilisema jupiga vanemale autole, läheb selle Saksamaalt tellimisega aega kuni poolteist nädalat. Tavaliselt jõuab varuosa Saksamaalt siia kolme päevaga.

Loomulikult soovitavad teenindajad kliendile vastupidavamat originaalvaruosa.

Opeli teenindajate hinnangul ei erine see mark teistest kuigipalju ja käiguosa pidevast kulumisest ei pääse ka Mercedes. Pigem hinnatakse Opelit vastupidavaks autoks kui kehvapoolseks. «Meie teenindame ka Peugeot'sid ja Kiasid, need lagunevad tunduvalt rohkem,» nentis Jõhvis tegutseva Agdeck Auto müügijuht Ülo Koll.

1. Ascar Tallinn, Tallinn, Peterburi tee 1

2. Ascar Pärnu, Pärnu, Tallinna mnt 89a

3. Kuressaare autoteenindus, Kuressaare,

Kalevi põik 2

4. Rael Autoteenindus, Viljandi, Tallinna mnt 97

5. Keila autokeskus, Keila, Paldiski mnt 35

6. Agdeck Auto, Jõhvi, Pargi 39

7. Tomcar, Rakvere, Võidu 2

8. Aviko Auto, Ida-Virumaa, Avinurme, Tööstuse 6

9. Carring, Tartu, Ringtee 56

10. Järva TÜ automajand, Paide, Tööstuse 36

11. Liiv & Servis, Võru Räpina mnt 20

12. Transoil Service, Valga, Metsa 21

Hetkel kuum