• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Baltmotors ei tee garantiiremonti

    Vaatamata ASi Baltmotors müügitegevuse lõppemisele ei pea poolteist tuhat sealt Opeli ostnut paanikasse sattuma -- garantiihooldust saab teha teiste Opeli ametlike esindajate juures.
    AS Baltmotors lõpetas hiljaaegu Opelite müügi. Teenindav pool jätkab tegutsemist, omamata küll õigust teha garantiiremonti. «Eks tulevik näitab, mis meist edasi saab. On üsna tõenäoline, et firma saab uue omaniku ja see jätkab nii Opelite maaletoomist kui teenindamist,» lausus Baltmotorsi tegevdirektor Ants Kulgevee.
    Umbes 1500 Baltmotorsi müüdud Opelit siiski garantiiremondita ei jää. «Teised Opelite maaletoojad on kohustatud masina üle vaatama, sõltumata sellest, kas see on ostetud Baltmotorsist, Ascarist või kusagilt Ukrainast,» ütles Kulgevee.
    Hetkel müüb Eestis Opeleid kolm firmat: AS Ascar Tallinn, AS Ascar Pärnu ja AS Carring Tartus. Kõikidel neil on oma teenindusvõrk, ühtekokku 12 teenindust üle Eesti. Paraku iseloomustab Opelite seisukorda Eestis eelkõige see, et 83% siin registreeritud 40 200st Opelist on toodetud enne 1990. aastat.
    Opelite teenindajaid küsitledes selgus, et põhihädades ei ole süüdi auto, vaid meie auklikud teed. «Kõik sõltub sellest, kes sõidab ja kus sõidab. Ühtegi viga, mis iseloomustaks ainult Opelit, mina küll ei oska esile tuua,» rääkis Opeleid läbi ja lõhki tundev Keila autokeskuse juhataja Toomas Diener.
    Viljandis asuva Rael Autoteeninduse meister Hanno Lõpp nentis, et uuemast autodest on olnud probleeme Opel Astra elektroonikaga, kuid üldiselt on Opel vastupidav sõiduriist.
    Mõistagi peab iga autoomanik jälgima hoolega teenindusgraafikut, sest näiteks hilinenud mootoririhma vahetus võib tuua kaasa põhjaliku mootoriremondi. 1,4-liitrise Astra ja veel mõne teise mootorivariandi kolbidel ei ole süvendeid, mis pärast mootoririhma purunemist klapid terveks jätaks. Juht, kes teenindusest pikka aega eemale hoiab, peab aeg-ajalt ise auto all käima, sest näiteks purunenud poolassi lõdvikud tuleb välja vahetada võimalikult kiiresti. Vastasel juhul on ainult aja küsimus, mil esisillaveoga masinat saadab keeramisel võigas ragin.
    Lisaks auklikel teedel lagunevatele amortisaatoritele, rooliotstele ja teistele jooksuosadele kipuvad vanematel Opelitel läbi minema ka tagapidurid. Praegusel ülevaatuste ajal vahetavad Viljandi autohooldajad neid välja lausa ridamisi. «Kusjuures korraga tuleb vahetada nii kettad, silindrid, klotsid kui ka voolikud, mis teeb kliendile vähemalt 1500kroonise väljamineku,» lausus Lõpp.
    Varuosade hankimisega ei ole teenindajate sõnul probleeme mitte kusagil. «Kui me nõuame niikuinii paar päeva etteteatamist, siis selle aja jooksul jõuame vabalt hankida ka vajamineva varuosa,» ütles ASi Aviko Auto juhatuse esimees Hans Mõttus.
    See kehtib mõistagi enam minevate osade kohta. Kui tegemist on mõne eksootilisema jupiga vanemale autole, läheb selle Saksamaalt tellimisega aega kuni poolteist nädalat. Tavaliselt jõuab varuosa Saksamaalt siia kolme päevaga.
    Loomulikult soovitavad teenindajad kliendile vastupidavamat originaalvaruosa.
    Opeli teenindajate hinnangul ei erine see mark teistest kuigipalju ja käiguosa pidevast kulumisest ei pääse ka Mercedes. Pigem hinnatakse Opelit vastupidavaks autoks kui kehvapoolseks. «Meie teenindame ka Peugeot'sid ja Kiasid, need lagunevad tunduvalt rohkem,» nentis Jõhvis tegutseva Agdeck Auto müügijuht Ülo Koll.
    1. Ascar Tallinn, Tallinn, Peterburi tee 1
    2. Ascar Pärnu, Pärnu, Tallinna mnt 89a
    3. Kuressaare autoteenindus, Kuressaare,
    Kalevi põik 2
    4. Rael Autoteenindus, Viljandi, Tallinna mnt 97
    5. Keila autokeskus, Keila, Paldiski mnt 35
    6. Agdeck Auto, Jõhvi, Pargi 39
    7. Tomcar, Rakvere, Võidu 2
    8. Aviko Auto, Ida-Virumaa, Avinurme, Tööstuse 6
    9. Carring, Tartu, Ringtee 56
    10. Järva TÜ automajand, Paide, Tööstuse 36
    11. Liiv & Servis, Võru Räpina mnt 20
    12. Transoil Service, Valga, Metsa 21
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tegelikult oleme me eriolukorras – käitugem siis vastavalt
Meile on jäetud praeguses koroonakriisis suhteliselt palju vabadust, kuid kui me sellega paremini ümber käima ei hakka, siis võib-olla mitte lõpmatuseni, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Meile on jäetud praeguses koroonakriisis suhteliselt palju vabadust, kuid kui me sellega paremini ümber käima ei hakka, siis võib-olla mitte lõpmatuseni, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Reklaamimüügi TOPi võitja: olime valmis suuremaks kukkumiseks
Äripäeva reklaamimüügi TOPi võitis Postimees Grupp, mille müügidirektori Taavi Lätti sõnul oldi eelmisel aastal valmis suuremaks kukkumiseks, kuna reklaamimüük sai koroonakriisist tugevalt pihta.
Äripäeva reklaamimüügi TOPi võitis Postimees Grupp, mille müügidirektori Taavi Lätti sõnul oldi eelmisel aastal valmis suuremaks kukkumiseks, kuna reklaamimüük sai koroonakriisist tugevalt pihta.
Fotod: varju hoidnud ERIALi niiditõmbajad astusid kohtu ette
Kohe algab Hoiu-laenuühistuga ERIAL seotud isikute kriminaalasjas esimene sisuline arutelu.
Kohe algab Hoiu-laenuühistuga ERIAL seotud isikute kriminaalasjas esimene sisuline arutelu.