Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saku Õlletehas TOPi esirinnas
Saku Õlletehase turundustegevust võib Eestis kõige enam kiita, selgus tuntud suhtekorraldajate ja reklaamiagentuuride juhtide küsitlusest.
Neljateistkümnest vastajast leidis viis, et Saku Õlletehase turundus on Eestis edumeelseim ja väljapaistvaim. Kolme mainimisega võib teisele kohale tõsta Hansapanga, mille puhul on äripanganduse projektijuhti Indrek Östermani eriti kiidetud.
Zoomi juhataja Kaur Hanson ütleb, et Indrek Österman ja Tiit Pekk töötasid 1998. aastal välja toimiva süsteemi, kuidas kujundada ümber Hansapangaga ühinenud Hoiupanga turundus. Microlinki turundusjuhi Allan Sombri sõnul on Östermani juhitud marketingitegevus tulemuslikem.
Kolmandat kohta on aga juba raske välja tuua, sest esile tõstmise vääriliseks peeti paljusid ettevõtteid.
Paljud vastajad rõhutasid, et turundus on meeskonnatöö ja seetõttu ei soovi nad ühte nime välja tuua. Siiski ei tahkas ka liidri rolli alahinnata.
Ebatraditsioonilisema vastuse andis aga Erkki Peetsalu suhtekorraldusfirmast KPMS: «Ühe omapärasema ja väga eduka turundusega on sel aastal silma paistnud ümber maailma purjetamise projekt, mida koordineeris Kaugpurjetamise Seltsi Thetis juhatuse esimees Tiit Riisalo.»
Thetise turundustegevust võib hinnata edukaks, kuna väheste vahenditega on suudetud haarata erinevaid turunduskanaleid ja muuta algselt ulmelisena tundunud projekt avalikkuse tähelepanu objektiks. Selle abil on saavutatud ka projektile laiem toetamine rahastajate poolt, kes omakorda on kaasa aidanud projekti edasisele tutvustamisele. Loomulikult on mahult ja silmapaistvuselt teostatud Eestis palju suuremaid turundusprojekte, kuid «Lennuki» ümbermaailmareis jääb meelde just oma erakordsuse, hea organiseerimise ja tulemusliku turundusega. See on hea näide, kuidas erilisest ideest võib saada tegelikkus ja ettevõtmise õnnestumisele on pandud massimeedia vahendusel kaasa elama kogu Eesti.
- Turundustegevusest Saku Õlletehases saab rääkida alates 1992. aastast. Enne seda toimus vaid aktiivne õlle «jagamine» ning laialivedu. Kogu turundus seisnes etikettide tellimises ning pudelitele kleepimises.
Värske õlle järele oli pidev nõudlus, sest õlle säilivusaeg oli vaid viis päeva, eriti defitsiitseks muutus õlu pühade aegu.
Võib väita, et Saku Õlletehas oli üks esimesi turundusega tegelema asujaid pärast Eesti taasiseseisvumist ning paljude inimeste teadvuses seonduvad esimesed suuremad reklaamikampaaniad senini Sakuga. Kuna tollal eeskujud Eestis puudusid, tuli vaadata kaugemale ning tegeleda pideva iseõppimisega.
90ndate alguses keskendus Saku Õlletehas tootja ning Saku kaubamärgi tutvustamisele, praegu on kogu ettevõtte turundustegevus brand'i-keskne.
Seejuures lähtume asjaolust, et edukat turundustegevust ei taga suur raha, vaid eelkõige selle raha oskuslik kasutamine.
Turunduse edasise arengu määrab Eesti õlletarbija, tema käitumine ning vajadused.
Vastajad Saku Õlletehasest: eluterve suhtumine, suudavad leida kitsal turul uusi ni??e, järjepidev tegevus, mitte ainult head plaanid, vaid ka hea tulemus, läbimõeldud pikaajaline toodete turundusstrateegia ja tootearendus.