Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saku Õlletehas TOPi esirinnas

    Saku Õlletehase turundustegevust võib Eestis kõige enam kiita, selgus tuntud suhtekorraldajate ja reklaamiagentuuride juhtide küsitlusest.
    Neljateistkümnest vastajast leidis viis, et Saku Õlletehase turundus on Eestis edumeelseim ja väljapaistvaim. Kolme mainimisega võib teisele kohale tõsta Hansapanga, mille puhul on äripanganduse projektijuhti Indrek Östermani eriti kiidetud.
    Zoomi juhataja Kaur Hanson ütleb, et Indrek Österman ja Tiit Pekk töötasid 1998. aastal välja toimiva süsteemi, kuidas kujundada ümber Hansapangaga ühinenud Hoiupanga turundus. Microlinki turundusjuhi Allan Sombri sõnul on Östermani juhitud marketingitegevus tulemuslikem.
    Kolmandat kohta on aga juba raske välja tuua, sest esile tõstmise vääriliseks peeti paljusid ettevõtteid.
    Paljud vastajad rõhutasid, et turundus on meeskonnatöö ja seetõttu ei soovi nad ühte nime välja tuua. Siiski ei tahkas ka liidri rolli alahinnata.
    Ebatraditsioonilisema vastuse andis aga Erkki Peetsalu suhtekorraldusfirmast KPMS: «Ühe omapärasema ja väga eduka turundusega on sel aastal silma paistnud ümber maailma purjetamise projekt, mida koordineeris Kaugpurjetamise Seltsi Thetis juhatuse esimees Tiit Riisalo.»
    Thetise turundustegevust võib hinnata edukaks, kuna väheste vahenditega on suudetud haarata erinevaid turunduskanaleid ja muuta algselt ulmelisena tundunud projekt avalikkuse tähelepanu objektiks. Selle abil on saavutatud ka projektile laiem toetamine rahastajate poolt, kes omakorda on kaasa aidanud projekti edasisele tutvustamisele. Loomulikult on mahult ja silmapaistvuselt teostatud Eestis palju suuremaid turundusprojekte, kuid «Lennuki» ümbermaailmareis jääb meelde just oma erakordsuse, hea organiseerimise ja tulemusliku turundusega. See on hea näide, kuidas erilisest ideest võib saada tegelikkus ja ettevõtmise õnnestumisele on pandud massimeedia vahendusel kaasa elama kogu Eesti.
    - Turundustegevusest Saku Õlletehases saab rääkida alates 1992. aastast. Enne seda toimus vaid aktiivne õlle «jagamine» ning laialivedu. Kogu turundus seisnes etikettide tellimises ning pudelitele kleepimises.
    Värske õlle järele oli pidev nõudlus, sest õlle säilivusaeg oli vaid viis päeva, eriti defitsiitseks muutus õlu pühade aegu.
    Võib väita, et Saku Õlletehas oli üks esimesi turundusega tegelema asujaid pärast Eesti taasiseseisvumist ning paljude inimeste teadvuses seonduvad esimesed suuremad reklaamikampaaniad senini Sakuga. Kuna tollal eeskujud Eestis puudusid, tuli vaadata kaugemale ning tegeleda pideva iseõppimisega.
    90ndate alguses keskendus Saku Õlletehas tootja ning Saku kaubamärgi tutvustamisele, praegu on kogu ettevõtte turundustegevus brand'i-keskne.
    Seejuures lähtume asjaolust, et edukat turundustegevust ei taga suur raha, vaid eelkõige selle raha oskuslik kasutamine.
    Turunduse edasise arengu määrab Eesti õlletarbija, tema käitumine ning vajadused.
    Vastajad Saku Õlletehasest: eluterve suhtumine, suudavad leida kitsal turul uusi ni??e, järjepidev tegevus, mitte ainult head plaanid, vaid ka hea tulemus, läbimõeldud pikaajaline toodete turundusstrateegia ja tootearendus.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.