• OMX Baltic−0,43%300,96
  • OMX Riga0,1%894,29
  • OMX Tallinn−0,36%2 073,72
  • OMX Vilnius−0,05%1 200,53
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,13%8 796,98
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • OMX Baltic−0,43%300,96
  • OMX Riga0,1%894,29
  • OMX Tallinn−0,36%2 073,72
  • OMX Vilnius−0,05%1 200,53
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,13%8 796,98
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • 07.10.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kolm aastat äriruumi sisustuse rubriigi algusest

Sügisest 1996 alustas Äriruumi sisustuse rubriik oma iseseisvat elu. Varem oli ilmunud büroo rubriik, mis jagas nõuandeid kontorite sisustamiseks ja bürootehnika valikuks. Esimeses rubriigis 26. septembril 1996 leidis kajastamist Uko Künnapi kujundatud restoran Metropol ja Pille Lausmäe kujundatud ehitusfirma Estconde E büroo ning anti ülevaade mööbli hindadest.
Üheksakümnendate aastate keskpaigas oli varasemaga võrreldes suurenenud nende firmajuhtide hulk, kelle arvates lisaks majandusnäitajatele määrab firma tõsiseltvõetavuse ja usaldusväärsuse ettevõtte imago.
Imago kujundamise ühe alustalana hakati nägema muu hulgas kontori läbimõeldud sisekujundust, mis hõlmab nägusat väljanägemist, head ruumiplaneeringut ning mugavat ja funktsionaalset mööblit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka paljudele kaupluseomanikele oli selleks ajaks selgeks saanud, et toodete mõjusamaks eksponeerimiseks on kindlad rusikareeglid, mille eiramine võib jätta sisseostetud kauba igaveseks riiulile vedelema. Üha enam hakkasid kohvikute, restoranid ja teised vaba aja veetmise võimalusi pakkuvate äriettevõtete omanikud mõistma, et soovitud käibe tagamise oluline tegur on lisaks maitsvatele roogadele ning kiirele teenindusele ligitõmbav ja õdus sisekujundus.
Selleks, et firmajuhtidele äri edendamise tarvis sisekujunduslike nõuannetega abiks olla, sündis septembris 1996. aastal äriruumi sisustuse rubriik.
Põhielementidelt ei erinenud kolme aasta tagune rubriik tänasest kuigi palju: ka sel ajal hindasid sisearhitektid ja ehitajad, kliendid ja konkurendid kõigile tuntud ühiskondlike ruumide interjööri; rubriigis vaadeldi enim eeskuju väärivaid sisekujunduslahendusi ja jagati sisustamisalaseid nõuandeid. Lisaks võis äriruumi sisustuse rubriigist leida ülevaateid mööblifirmadest, nende toodetest ja hinnaskaaladest.
Äripäeva loeb palju firmajuhte, ärimehi. Usun, et mingit protsenti arvamuste kujundamisel äripäeva rubriik saab mõjutada. Vaja on toetada Eesti disainerite ja sisekujundajate mainet.
Üks näide: Club Hollywoodi omanikud (vennad Rebased) tõid sisekujundaja Inglismaalt, põhjendades, et Eestis pole tasemel kujundajaid. Tulemus on vale planeeringuga ruumid ning rahutu, kindla stiilita kujundus.
Rubriigis võiks sisekujundusobjektidele hinnanguid anda kaks sisekujundajat, arhitekti või disainerit, kaks konkurenti ja külastaja. Arvan, et ehitaja arvamust poleks vaja, sest nende huvid on alati ühekülgsed ja lähtuvad odavusest.
Rohkem võiks kajastada terviklikke lahendusi, mitte näidata üksikute kabinettide sisustust. Samuti peaks enam käsitlema kaupluste interjööre. Väldiks rubriiki toomast objekte (kujundusi), kus omanik on ise sisustanud ruumid. Tavaliselt need põhinevad maitsetul kribu-krabu eksponeerimisel ja juhuslikul mööblivalikul ning nendest ei räägita.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele