• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,05%38 808,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,83
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,05%38 808,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,83
  • 18.10.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kontroll on protsess

Kui seni rõhutati planeerimise tähtsust ja firmad pingutasid selles suunas, siis nüüd räägivad pankrotid ja varade kantimine, et hoopis kontrolliga on lood kehvad. Ka parim strateegia hääbub olematusse, kui puuduvad kontrolli kriteeriumid ja tagasisidemehhanism. Kuna klientide tagasiside ehk hinnang muutub ajas, peab kvaliteedikontroll toimuma pideva protsessina.
Planeerimine avaldub tellimuses. Tellimus on teisele firmale esitatud soov, mis kirjeldab asja (teenust, toodet) sellisena, nagu tellija seda näha tahab. Tellimust võib aga vaadelda ka kui strateegilist otsust mingi eesmärgi saavutamiseks. Seega võib ka juhti käsitleda kui tellijat.
Igasuguse eesmärgi (ehk tellimuse) konkreetseks piiritlemiseks on vaja esitada selgitavaid küsimusi: kuidas? mida? Protsessile orienteeritud küsimustele vastamine aitab eesmärki täpsustada ja mõnikord isegi muudab seda! Küsimustele vastamine paneb aluse ka uuele juhtimisfunktsioonile -- kvaliteedikontrollile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui juht tellijana ei huvitu pidevalt kvaliteedist ega reageeri pisiasjadele, siis saab ta viletsa «kauba» -- tema organisatsioon ei tööta kvaliteetselt. Juht võibki jääda kokku arvama kulude-tulude tabeleid, magades maha vajalikud hetked üldiste protsesside eesmärgistatud juhtimiseks.
Võib proovida tagurpidi planeerimist ja alustada kontrollimehhanismi kirjeldamisest. Üllatavatele küsimustele vastuse leidmine aitab mitte ainult sõnastada strateeglisi eesmärke, vaid ka anda lahendusi organisatsiooni struktuuri (ümber)kujundamiseks ja töötajate motiveerimiseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele