• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kontroll on protsess

    Kui seni rõhutati planeerimise tähtsust ja firmad pingutasid selles suunas, siis nüüd räägivad pankrotid ja varade kantimine, et hoopis kontrolliga on lood kehvad. Ka parim strateegia hääbub olematusse, kui puuduvad kontrolli kriteeriumid ja tagasisidemehhanism. Kuna klientide tagasiside ehk hinnang muutub ajas, peab kvaliteedikontroll toimuma pideva protsessina.
    Planeerimine avaldub tellimuses. Tellimus on teisele firmale esitatud soov, mis kirjeldab asja (teenust, toodet) sellisena, nagu tellija seda näha tahab. Tellimust võib aga vaadelda ka kui strateegilist otsust mingi eesmärgi saavutamiseks. Seega võib ka juhti käsitleda kui tellijat.
    Igasuguse eesmärgi (ehk tellimuse) konkreetseks piiritlemiseks on vaja esitada selgitavaid küsimusi: kuidas? mida? Protsessile orienteeritud küsimustele vastamine aitab eesmärki täpsustada ja mõnikord isegi muudab seda! Küsimustele vastamine paneb aluse ka uuele juhtimisfunktsioonile -- kvaliteedikontrollile.
    Kui juht tellijana ei huvitu pidevalt kvaliteedist ega reageeri pisiasjadele, siis saab ta viletsa «kauba» -- tema organisatsioon ei tööta kvaliteetselt. Juht võibki jääda kokku arvama kulude-tulude tabeleid, magades maha vajalikud hetked üldiste protsesside eesmärgistatud juhtimiseks.
    Võib proovida tagurpidi planeerimist ja alustada kontrollimehhanismi kirjeldamisest. Üllatavatele küsimustele vastuse leidmine aitab mitte ainult sõnastada strateeglisi eesmärke, vaid ka anda lahendusi organisatsiooni struktuuri (ümber)kujundamiseks ja töötajate motiveerimiseks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Anu Ruul: kestliku innovatsiooni võimalikkusest Maal – kümme sammu maailmalõpust eemale
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
USA aktsiaturg: Nasdaq pani langusnädalale punase punkti
Tehnoloogiaaktsiaist pungil Nasdaqi liitindeks lõpetas börsinädala 2,72 protsendise kukkumisega; languses olid ka kõik teised peamised USA börsiindeksid.
Tehnoloogiaaktsiaist pungil Nasdaqi liitindeks lõpetas börsinädala 2,72 protsendise kukkumisega; languses olid ka kõik teised peamised USA börsiindeksid.
Raadiohitid: ühe Eesti panga juhtimisviga ja uus Tuul Tallinna börsil
Lõppeval nädalal puistasid raadioeetrisse tarkuseteri ettevõtja Indrek Neivelt, kes analüüsis kahe Eesti panga konkurentsi, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp, kes rääkis spetsialistist juhiks kujunemisest, ning elektritõukeratta jagamisteenuse Tuul kaasasutaja Kristjan Maruste, kelle sõnul hakkab ettevõte lähiajal Tallinna börsilt kaasama võlakirjadega finantseeringuid.
Lõppeval nädalal puistasid raadioeetrisse tarkuseteri ettevõtja Indrek Neivelt, kes analüüsis kahe Eesti panga konkurentsi, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp, kes rääkis spetsialistist juhiks kujunemisest, ning elektritõukeratta jagamisteenuse Tuul kaasasutaja Kristjan Maruste, kelle sõnul hakkab ettevõte lähiajal Tallinna börsilt kaasama võlakirjadega finantseeringuid.
Ossinovski vastane ei jäänud kohtu otsusega rahule
Läti ärimees Ilja Gertšikov, kelle Riia esimese astme kohus jättis ilma kosmeetikatootja Dzintars kaubamärgiõigustest, mille kohus määras Oleg Ossinovski ostetud ettevõttele, on otsuse edasi kaevanud, kirjutab Leta.
Läti ärimees Ilja Gertšikov, kelle Riia esimese astme kohus jättis ilma kosmeetikatootja Dzintars kaubamärgiõigustest, mille kohus määras Oleg Ossinovski ostetud ettevõttele, on otsuse edasi kaevanud, kirjutab Leta.