Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LinkOil tahab saada kontrolli masuudiveo üle

    LinkOil kavatseb panna süstikrongid, millega praegu veetakse Kiri?i naftatehasest masuuti aktsiaseltsidele Pakterminal ja E.O.S., sõitma Eestisse ka Jaroslavli ja Rjazani tehastest, et kontrollida Eesti naftatransiiti. «Monopoolne ettevõte tagab masuudi kiire kohaletoimetamise ja parema vedude koordineerimise,» ütles LinkOili peadirektor Vladimir Prokofjev. «Tahan, et poleks juhtumeid, nagu tänavu varakevadel, kui 24 rongi seisis Eesti-Vene piiril ummikus.» Prokofjevi sõnul kavatseb LinkOil hakata tänavuse talve jooksul vedama masuuti kõikidele Eesti suurematele kütuseterminalidele.
    LinkOil on Eesti Raudtee kõrval Eestis teine raudteeoperaator. Eesti Raudtee nõukogu hakkab homme arutama täiendavate operaatorite turule lubamist ja hinnapoliitikat, mis läheb LinkOili plaanidega vastuollu, teatas Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch. «Monopoli ei tule, sest Eesti Raudteel käivad läbirääkimised veel paari ettevõttega, kes on avaldanud soovi Eestis vedusid teostada,» selgitas ta. Juchnewitsch lisas, et ASi E.O.S nõukogu esimees Arnout Lugtmeijer on avaldanud soovi alustada opereerimist raudteel.
    Juchnewitsch ütles, et ta ei toeta monopoli teket ka isiklikult, ehkki Prokofjev on LinkOili plaanidest talle juba rääkinud. Juchnewitschi sõnul oleks Eesti Raudteele sobiv operaatorite arv viis ettevõtet.
    Lugtmeijer ütles reedel, et kuuleb Prokofjevi kavast esimest korda. Ta avaldas lootust, et monopoli siiski ei teki, sest see pole turule kasulik.
    «Kui LinkOil pakub odavamat ja kiiremat teenust kui teised vedajad, tasub nende pakkumist kaaluda,» ütles Lugtmeijer. «Me oleme Prokofjeviga mõlemad väga hõivatud inimesed, kuid selle idee arutamiseks peaks võib-olla siiski kohtuma.»
    Septembris vedas LinkOil E.O.S.ile ligi 155 000 tonni masuuti ja ligi 380 000 tonni Pakterminalile.
    Tallinnas Bekkeri sadamas tegutseva ASi Orenburgneft Eesti esindaja Tiit Maidre ütles, et LinkOili kava tekitab temas kahtlusi. «Ma loodan väga, et Prokofjevi äriidee ei hakka segama teiste kütuseettevõtete äriideid,» ütles ta.
    Maidre lisas, et LinkOili taotlus võib hakata mõjutama Eesti Raudtee erastamist, sest suurem osa raudteevedude mahust moodustavad vedelkütused. «Kui LinkOil hakkab kontrollima poolt raudteevedudest, siis kaotab Eesti Raudtee edasine erastamine igasuguse mõtte,» lisas Maidre.
    Tänavu esimesel poolaastal moodustas naftasaaduste vedu Eesti Raudteel 51,5 protsenti 17,1 miljoni tonnisest veoste kogumahust.
    Pakterminali nõukogu esimees Aadu Luukas ütles, et töö LinkOili tegevuse laiendamise kavaga käib pingsalt, kuid selle eesmärk pole monopoli haaramine, vaid vedude kiirendamine ja mahu suurendamine.
    Prokofjev ütles, et LinkOili idee kasuks räägib ettevõtte süstikrongide kiire ja tõrgeteta liikumine, sest masuut jahtub talvel ühe tunniga ühe kraadi võrra ja võib enne mahalaadimist külmuda. LinkOil pani kaks aastat tagasi rongid Kiri?i ja Muuga vahelist 490 kilomeetri pikkust lõiku sõitma 3--5 päeva asemel 24 tunniga, sest nüüd veab algusest lõpuni üks vedur.
    «Meil on vagunipark, dispet?erid, head suhted Eesti Raudtee ja Venemaa Oktoobriraudtee juhtidega ning täielik info turu kohta -- ühesõnaga kõik vajalik, et reguleerida vedusid,» ütles Prokofjev.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
EfTEN maksab investoritele enam kui veerand miljonit
EfTEN United Property Fund teeb investoritele väljamakse summas ligikaudu 260 000 eurot, selgub börsiteatest.
EfTEN United Property Fund teeb investoritele väljamakse summas ligikaudu 260 000 eurot, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Nädala lood: helesinine Hispaania unistus ja 650 töökoha kadumine Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.