Arvestades tõsiasja, et süüteküünla ülesanne on süüdata kütesegu silindris ja tekitada nõnda mehaanilist energiat, sõltub tema korrasolekust ja töökindlusest nii mootori võimsus kui ka kütusekulu. Seetõttu tasub neisse suhtuda äärmise tõsidusega -- osta ainult konkreetsele mootoritüübile vastavaid küünlaid ja vahetada neid regulaarselt.
Süüteküünla lihtne ehitus on näiline -- ta peab taluma järske temperatuurimuutusi ja suurt rõhku, kuna põlev gaas vaheldub pidevalt värske kütteseguga. Süüteküünla elektroodidelt nõutakse suurt korrosioonikindlust ja isolaatori pind ei tohi saastuda voolu juhtiva nõekihiga.
Küünalde valik meie kaubandusvõrgus on lai ning pakutava seas orienteerumisel tasub toetuda autoga kaasas olevale kasutusjuhendile, küsida teavet varuosakauplustest või remonditöökodadest.
Tootjaid on mitmeid, kuid tähtis on, et nii küünla soojusväärtust väljendav hõõgarv, keere, elektroodide vahe jms vastaks konkreetsele automargile. Auto pealt maha keeratud vanade küünalde järgi uusi osta ei soovita, vähemalt mitte enne, kui on kontrollitud nende vastavust mootoritüübile.
Süüteküünalde kasutusaja määrab ära auto tootja ja see on kirjas ka autoga kaasas olevas kasutusjuhendis. Kui autoga regulaarselt margiteeninduses käia, tegeleb küünaldega automehaanik, omal käel autot hooldades tasuks vaadata küünalde tööiga kasutusjuhendist. Keskmiselt jääb see vahemikku 10 000--60 000 kilomeetrit, küünla tüübist olenevalt.
Vahetuse tingib ka küünalde loomulik kulumine ehk elektroodide vahe suurenemine töö käigus. Suur elektroodide vahe tõstab kõrgepinget ning see asub otsima sädelahenduseks lihtsamaid võimalusi -- tekib n-ö ületagumine. Lihtsa ehitusega süütesüsteemi puhul võivad seetõttu kahjustusi saada süütepool, jagaja kaas ning rootor. Moodsamatel autodel võib aga hävineda koguni kommutaator.
Samas on müügil ka nelja külgelektroodiga küünlad, mis pikendavad küünla kasutusiga ja töötab ringsädeme põhimõttel. Nelja külgelektroodiga küünal vähendab kütusekulu ja auto mootor töötab «pehmemalt». Need küünlad sobivad ka vanematele automarkidele.
Samuti lühendab küünalde eluiga korrast ära mootor. Ülemäärase õlikulu puhul saastuvad küünla elektroodid nõega ja küünal läheb rivist välja. Samuti kahjustavad küünlaid kas liiga lahja või liiga rikas küttesegu ning madal kompressioon mootoris.
Tihtipeale loodab autoomanik parandada süüteküünalde vahetusega mootori ebaühtlast töötamist, ent kui mootor nõuab juba kapitaalsemat remonti (millele viitavad madal kompressioon, suur õlikulu jne), siis ei piisa pelgalt küünalde asendamisest.