Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Süüteküünlaid ei maksa alahinnata

    Arvestades tõsiasja, et süüteküünla ülesanne on süüdata kütesegu silindris ja tekitada nõnda mehaanilist energiat, sõltub tema korrasolekust ja töökindlusest nii mootori võimsus kui ka kütusekulu. Seetõttu tasub neisse suhtuda äärmise tõsidusega -- osta ainult konkreetsele mootoritüübile vastavaid küünlaid ja vahetada neid regulaarselt.
    Süüteküünla lihtne ehitus on näiline -- ta peab taluma järske temperatuurimuutusi ja suurt rõhku, kuna põlev gaas vaheldub pidevalt värske kütteseguga. Süüteküünla elektroodidelt nõutakse suurt korrosioonikindlust ja isolaatori pind ei tohi saastuda voolu juhtiva nõekihiga.
    Küünalde valik meie kaubandusvõrgus on lai ning pakutava seas orienteerumisel tasub toetuda autoga kaasas olevale kasutusjuhendile, küsida teavet varuosakauplustest või remonditöökodadest.
    Tootjaid on mitmeid, kuid tähtis on, et nii küünla soojusväärtust väljendav hõõgarv, keere, elektroodide vahe jms vastaks konkreetsele automargile. Auto pealt maha keeratud vanade küünalde järgi uusi osta ei soovita, vähemalt mitte enne, kui on kontrollitud nende vastavust mootoritüübile.
    Süüteküünalde kasutusaja määrab ära auto tootja ja see on kirjas ka autoga kaasas olevas kasutusjuhendis. Kui autoga regulaarselt margiteeninduses käia, tegeleb küünaldega automehaanik, omal käel autot hooldades tasuks vaadata küünalde tööiga kasutusjuhendist. Keskmiselt jääb see vahemikku 10 000--60 000 kilomeetrit, küünla tüübist olenevalt.
    Vahetuse tingib ka küünalde loomulik kulumine ehk elektroodide vahe suurenemine töö käigus. Suur elektroodide vahe tõstab kõrgepinget ning see asub otsima sädelahenduseks lihtsamaid võimalusi -- tekib n-ö ületagumine. Lihtsa ehitusega süütesüsteemi puhul võivad seetõttu kahjustusi saada süütepool, jagaja kaas ning rootor. Moodsamatel autodel võib aga hävineda koguni kommutaator.
    Samas on müügil ka nelja külgelektroodiga küünlad, mis pikendavad küünla kasutusiga ja töötab ringsädeme põhimõttel. Nelja külgelektroodiga küünal vähendab kütusekulu ja auto mootor töötab «pehmemalt». Need küünlad sobivad ka vanematele automarkidele.
    Samuti lühendab küünalde eluiga korrast ära mootor. Ülemäärase õlikulu puhul saastuvad küünla elektroodid nõega ja küünal läheb rivist välja. Samuti kahjustavad küünlaid kas liiga lahja või liiga rikas küttesegu ning madal kompressioon mootoris.
    Tihtipeale loodab autoomanik parandada süüteküünalde vahetusega mootori ebaühtlast töötamist, ent kui mootor nõuab juba kapitaalsemat remonti (millele viitavad madal kompressioon, suur õlikulu jne), siis ei piisa pelgalt küünalde asendamisest.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nullist tuhandeteni: kuidas investeerida kasumlikult väikeste summadega
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Nädala lood: vahetusid juhid, müüdi ärisid ja mõtted kaitsetööstuse osas Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Saksamaa töötas välja „rohelise tööstuse“ kontseptsiooni
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Raadiohommikus: puidutööstuse ebakindlus, rahatarkus ja lisaeelarve takerdumine
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.