• OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,89%5 750,84
  • DOW 300,8%42 346,81
  • Nasdaq 1,25%18 143,22
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,27
  • OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,89%5 750,84
  • DOW 300,8%42 346,81
  • Nasdaq 1,25%18 143,22
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,27
  • 10.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaalul on internet ja trükk

Eile Bostonis alanud Seybold Seminars / Publishing 2000 on kaalukeeleks interneti ja trüki vahel -- nädala jooksul tõdetakse, et trükkimise tähtsus on vähenemas ning samas kõik elektrooniline ja interaktiivne levimas.
Ajal, kui Eesti on napilt jõudnud trükivabaduseni, käib juba arutelu selle üle, kas poleks mitte aeg trükist vabaneda. Meil õigupoolest puudub isegi vaste sõnale publishing. See ei ole kirjastamine ega meedia, avalikustamine kõlab kohatult... Tõlketa sõnu tuleb robinal juurde:
cross-media publishing- on olukord, kus samast materjalist tehakse korraga trükiväljaanne ja veeb.
content management- on sisu haldus -- sisu on see, mis tõmbab külastajaid ja loob müügi- või reklaamitulu, sisu loomine on aga kallis.
e-book- -- laiemas mõttes on tegemist e-raamatuga, olgu see siis tarkvara raamatu lugemiseks tavaarvutil või spetsiaalne portatiivne seade, mis sobib BBB (bed, breakfast, bathroom- ) tingimustes lugemiseks; seminaride juurde kuuluval näitusel on e-book- üks kuumim teema.
database-driven web- -- enamik suurematest veebidest baseerub tegelikult andmebaasidel ja näidatavad leheküljed luuakse hetkel, kui brauseris lingile klikid.
Online-uudised lubavad internetis tulla välja operatiivse infoga. Järgmine samm siit edasi võiks olla kogu kirjastuse viimine veebipõhiseks ning tõelise cross-media-väljaandeni jõudmine, kus trükiversioon on vaid üks kokkuvõte loodust. Järgmine trend on online-foorumid ehk kasutajate tagasiside. Tundub, et mitmed foorumi sõnavõtud sobiksid kõrvuti ajakirjanike töödega ka trükilehte -- kui vaid seal piisavalt ruumi oleks. Seyboldil arvatakse, et enamik meist on elu kenasti elatud saanud ilma toimetajata ja miks peaks asjalik kirjutamine olema keerulisem kui äri või laste kasvatamine? Suur osa edukatest veebisaitidest sünnivad külastajate kaasabil -- võtame näiteks Amazon. comi, kus saab raamatuarvustusi kirjutada. Sotsiaalne veeb võiks olla aasta märksõna ka sinu firma kodulehe jaoks.
Autor: Peeter Marvet

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele