• OMX Baltic−0,38%300,16
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,52%2 070,23
  • OMX Vilnius0,37%1 204,1
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 815,43
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,89
  • OMX Baltic−0,38%300,16
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,52%2 070,23
  • OMX Vilnius0,37%1 204,1
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 815,43
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,89
  • 07.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Remontijatele on haisev kütus igapäevanähtus

?Kui kütus haiseb teistmoodi ja kleepub, pole rikke põhjuses kahtlust,? ütles eile ASi Esma Auto teeninduse meister Jüri Baumann.
Tema sõnul on neil talve jooksul tulnud remontida kümmekonda Mazdat, kus rikke põhjuseks on otseselt olnud ebakvaliteetne kütus. Välja tuli vahetada kütusefiltrid, mille viiesajakroonisele hinnale lisandub Baumanni sõnul umbes sama suur töö hind. Ta leidis siiski, et pigem on selliste juhtumite arv viimasel ajal vähenenud.
?Suhteliselt uue Ford Transiti kõrgsurvepump lajatas. Uue pumba hind on nelikümmend tuhat,? rääkis Termaki Autopargi ASi transpordijuht Hannes Meier nende teenindusse remonti saabunud autost, kus ilmseks põhjuseks oli halb diislikütus. ?See on küllalt raske probleem. Diisliga on ikka pidevalt probleeme, bensiiniga olen vähem tähele pannud,? ütles Meier. ?Vast see, et mitmel ?kodal jäid klapid kinni, viitab kütuse kvaliteedile.?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Meieri sõnul on nende ettevõttel endal sadakond autot, kütust ostavad nad otse terminaalist ning kellelgi puudub võimalus seda vahepeal solkida. Tõenäoseks pidas ta kütuse koostise muutumist terminaali ja jaemüügi vahepeal. ?Kõik sertifikaadid on korralikud, aga kuskil teda segatakse,? nentis Meier.
Diiselmootorite remontija ja varuosade maaletooja ASi Karla Auto O.K. juhataja Tõnu Lokotari sõnul võib mootoririkete puhul umbes viiendiku puhul põhjust otsida kütuses.
Samas ei ole Lokotari sõnul alati võimalik määrata, kas rohkem on mootorile häda teinud kütus või omaniku hooletus. Ta ütles, et väiketanklate kütuse kahtlustamise taga võib näha ka kütuseturu suurte tegijate huve.
Lokotar kinnitas, et on tihti ringi sõites võtnud kütust mitmesugustes tanklates üle Eesti, et tema diiselkaubikule ei ole see probleeme tekitanud. Ta kinnitas, et isegi keelatud märgistatud ahjukütus ei tee mootorile midagi hullu, kui on tegu kvaliteetse kaubaga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele