Kütusemüüja Hydro Texaco Eesti ASi müügidirektor Andres Kivistik sõnas, et kõrge hinna tõttu on praegu kütuse selle osa musta turu võidukäik, kus müüakse segatud mittekvaliteetset bensiini. Suure tõuke andis sellele detsembris toimunud kütuseaktsiisi tõus. Lisaks meelitavad inimesi ostma odavat Vene kütust müüvad väikefirmad, kellel kulud on väikesed. Kivistik sõnas, et aeg-ajalt ostab ka Hydro Texaco Vene kütust, mille kvaliteet on tema sõnul lääne kütustega võrreldes stabiilsem.
Inimesed hakkavad ostma bensiini rohkem automaattanklatest, kus on tavaliselt kütuseliitri hind teenindusjaama hinnast 25 senti madalam. Kivistiku kinnitusel suurenevad Hydro Texaco automaattanklate käibed.
Eesti Statoil ASi peadirektor Epp Kiviaed tunnistas, et võrreldes eelmise aastaga on jaanuari ja veebruari müügitulemused kehvemad. ?See kes võidab, on must turg,? lisas ta. ?Kuskil on olemas piir, samas on palju inimesi, kes eelistavad usaldusväärsemat kütust,? ütles Kiviaed.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Shell Eesti ASi jaemüügi piirkonnajuht Jaak Mikkel ütles, et pärast hinnatõuse on Shelli käive kahanenud. ?Meil oli palju erinevaid kampaaniaid, tänu sellele oli langus väiksem,? ütles Mikkel, ?muidu oleks olukord veel nutusem.?
Laagna tee kanalis ütlesid mõlema odavat bensiini müüva tankla töötajad, et klientide arv pole suurenenud. ?Mis te nalja teete, meie ? ja pakume suurtele konkurentsi, meil ei ole küll kliente juurde tulnud,? ütles tankla operaator.
Liiva Keskuse hoovis asuva Gos & Li tankla juhataja Aleksander, kes ei soovinud oma perekonnanime avaldada, selgitas, et kliente pole juurde tulnud, sest väikesed jaamad ei ärata nii palju usaldust. ?Suurtel firmadel on rohkem raha reklaamiks, et oma kaupa üles kiita,? lausus ta.
Rahandusministeeriumi talitusejuhataja Marek Uusküla leidis, et riigi seisukohalt on ületatud aktsiisimaksu määra optimaalne piir, mis võimaldaks riigil maksimaalselt maksu koguda. ?Ma ei taha öelda, kui palju maks peaks madalam olema,? ütles ta. Samas pole maks veel maksimummäära saavutanud, detsembris tõuseb kütuseaktsiis seniselt 3,5-lt 4 kroonile ning järgmisel aastal veel 30 senti. Uusküla hinnangul pole bensiiniliitri hind lage saavutanud. ?Lae kõige parem indikaator on siis, kui autod hakkavad seisma jääma,? lausus ametnik. ?Kas praegu on kellelgi sõidud tegemata jäänud?? küsis ta. Uusküla sõnul oleks maksimaalne võimalik bensiiniliitri hind 12?13 krooni.