• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • 05.10.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pakenditurg eestlaste käes

Eesti firmad hoiavad turuliidri kohta nii plastpudelite ja -kanistrite kui ka topside ja karpide osas. Pudelite ja kanistrite puhul ulatub Eesti toodete osa 3/4ni turust, topside ja karpide osas 2/3ni.
Eesti liidrikoht põhineb suuresti kahel firmal, Tallinnas tootval Tehnoplast ASil ja Tabasalus asuval Greiner Packaging Estonia ASil. Esimene hoiab liidrikohta pudelite ja kanistrite, teine topside ja karpide vallas. Topside ja karpide turul tuleb 60% omavale Greinerile mõni protsent lisaks ka Hiiumaal tootvalt Estpak Plastikult ning Sillamäel tegutsevalt Polyformilt.
Kõnealuste turgude kogumaht on siiski väike. Pudelite ja kanistrite turgu hindavad tootjad 50 miljoni krooni suuruseks, topside ja karpide turg on kolm korda suurem. Sellest johtuvalt on tagasihoidlikud ka liiderfirmade käibed. Tehnoplast ennustab oma tänavuseks käibeks 30, Greiner 50 miljonit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mõlema firma juhid näevad turul tohutut kasvuvõimalust. ?Pakenditurg võib lähema kümne aastaga kasvada isegi kümme korda,? väitis Greineri juhataja Taavi Rajur.
Kasvuvõimalusi nägi Rajur toidukaupade pakendamise alal eelkõige suurkaubamajade tulekuga. ?Praegu müüakse näiteks Leedus kolmveerand toidust pakendamata,? ütles Rajur. Nii Rajur kui ka Tehnoplasti juht Peeter Remmel leidsid, et suur potentsiaal on pakenditootjail ka keemiatööstuse arenedes.
Uute turgude hõlvamine on sisuliselt võimatu. ?Pudeli või kanistri Saksamaale vedamine oleks sama kallis kui sealne müügihind,? ütles Peeter Remmel.
Tunduvalt väiksem on Eesti tootjate roll kilepakendite turul. ?Eesti leib ja sai pakendatakse valdavalt Soome kilesse,? väitis Raplas tootva E-Plast RSM tegevdirektor Hanno Talviste. ?Polüetüleenpakendite osas tervikuna moodustab importtoodang isegi 70 protsenti.? Talviste sõnul on tugevat survet tunda Läti tootjate poolt. ?Tullakse loomulikust madalamate hindadega,? väitis Lumiste.
Tootjad ei kinnitanud teesi, et Euroopa Liitu astudes tuleb Eesti pakendite kvaliteeti parandada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele