Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õnnetused vöötrajal - kas paratamatus või kunstlikult tekitatud nähtus?
Tänavu sügisel on Tallinnas vöötrajal auto alla jäänud rohkem lapsi, kui me seda ka kõige mustemates stsenaariumites ette kujutada oskasime. Kui palju me märkame rooli taga olles jalakäijaid? Üldjuhul on meil kiire, peas vasardab ainus mõte, kuidas kiiremini pärale jõuda jne. Lisaks oleme saanud oma mittepeatumisele moraalset tuge paljuräägitud juhtumeist, mil vöötrajal peatumise tagajärjel astub inimene julgelt teele ja kõrval rajalt tuiskab täie hooga jalakäijale otsa teine auto. Parem mitte sellist olukorda tekitada ja edasi sõita. Kuid see pole ju lahendus. Kuid kas ei peitu õnnetuse põhjused hoopis milleski muus?
- Tavaliselt ei anna (peaaegu?) keegi ülekäigu rajal jalakäijatele teed ning nad ootavad tee ääres kuni autosid lihtsalt ei tule ja ei jää alla tänu arvestusele, et niikuinii ei lase autojuhid ülekäigurajal üle. Nüüd siis tänu "Sõber sebra" kampaaniale hakkas üks osa autojuhte ülekäigu rajal jalakäijaid üle tee laskma ja jalakäijatel tekkis (eriti lastel) mulje, et ülekäiguradadel lastaksegi üle. Teine osa autojuhte aga sõidab ikka vanaviisi, ei anna teed, isegi siis, kui esimeses reas sõitja on ülekäiguraja ees peatunud. Poleks nüüd seda kampaaniat olnud ja kõik oleks sõitnud edasi vanaviisi, oleks pool eelpool loetletud õnnetustest olemata olnud?!?! auto.ee
- Ma ei saa endiselt aru, mis hirmsa tükiga need sebra-kampaania tegelased hakkama on saanud, kui nad üritavad inimestele õpetada, et tänavat tuleb ületada ülekäigurajal, mitte kuskilt bussi tagant või diagonaalis üle ristmiku punase tule alt. Võib-olla olen ma pime, aga põhiliselt Lõuna-Eestis liikudes pole ma eriti sageli märganud, et ülekäigurajal juba teele astunud jalakäijate vahelt läbi trügitaks. Küll aga näen ma peaaegu iga nädal mõnda naisterahvast, kes väikest last käe otsas vedades suvaliselt üle tänava tormab, et bussi peale jõuda. Masendav. auto.ee
- Sebra-kampaania oleks võinud olla rohkem otseselt autojuhtidele suunatud. Samas, ise tunnen küll, et mulle (kui autojuhile) on see reklaam mõjunud. Üle tee on ju vaja saada ja seda on siiski parem teha sebral, kus vähemalt osadel autojuhtidel on tähelepanu jalakäijate vastu säilinud. Nagu juba eelkõnelejad on maininud, neid suvalises kohas teel kakerdavaid jalakäijaid on niigi kõrini. Toodud artiklis sõimati kaudselt autojuhti, kes Väike-Ameerikal ajas autode vahelt teele jooksnud lapse alla. No tule jumal appi... auto.ee
- Olen juba kuu aega, peale 1000 kroonist trahvi kiiruse ületamise eest, liikluspolitsei Suur Sõber, kuid ma ei ole üdini halb. Jalakäijaid lasen ma ikka üle vöötraja ning peatun ka nende ees, kes keelatud kohas keset teed seisavad. Autojuhid autojuhtideks, aga kõige rohkem ärritavad mind trollid. Neil see voolusurts sees ja ega nemadki näiteks Tallinna Kaubamaja juures vöötraja juures peatuma ei kipu. Nii et kallid korravalvurid, ärge jälitage ainult autojuhte vaid vaadake ka laiemalt. delfi
- Jah, kurb...aga süüdi ei ole mitte ainult autojuhid, vaid ka jalakäijad. Ja seda ütlen mina, kes ma ei sõida iga päev autoga. Mida mõtlevad need emad-isad kes lohistavad lapsi hommikul, lõuna ajal või millal iganes tiheda liiklusega tänaval üle tee või siis punase tule alt läbi... Kas nemad on vähem mõrtsukad kui autojuhid? Pigem rohkem, sest tänaval liiklema õpitakse märksa varem jalgsi kui autoga... delfi