Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ADSLi modemist võib saada elektrilöögi
Eesti Telefon saatis üleeile oma Atlas ADSLi kasutajatele kirja, milles hoiatab, et ADSLi modemist võib elektrilöögi saada. ?Nokia seadmete turvalisuse järelkontrolli käigus on avastatud, et umbes ühel protsendil ADSL-modemitest võib esineda ohutustehniline defekt. Võimalik, et sellist modemit kasutate Teie koos AS Eesti Telefoni Atlas ADSL teenusega,? seisab kirjas.
?Nokia M 5122 modemite puhul on täheldatud, et selle toitejuhtme väljatõmbamisel modemi tagant võib jääda üks või mitu toitepesa pinni modemi toitejuhtme pistikusse. Kui sellisel juhul on toitejuhe jäänud veel seinakontakti, võib väljatõmmatud pistiku puudutamisel tekkida elektrilöögi saamise oht.?
?Kuna Nokia töötajad ise avastasid selle vea, lubas Nokia Eesti Telefonile kõik modemivahetusega kaasnevad kulud hüvitada,? ütles Eesti Telefoni pressiesindaja Anu Vahtra. ?Kuna rikkega modemeid on vaid üksikud, siis peamine kulu on tööjõukulu, sest kliendi soovi korral minnakse kohale ja vahetatakse modem välja.?
Praeguseks on Eesti Telefoni klientide kasutuses ligikaudu 11 000 modemit, väiksem osa neist on ka Alcateli ja Ericssoni modemid, mis jäävad sellest probleemist puutumata.
Eesti esimese ADSLi pakkuja Unineti kommunikatsioonidirektor Hardi Kinnas ütles eile, et kirju hoiatusega, et modemis võib esineda defekte, saadeti klientidele juba eelmisel nädalal, kuid ükski klient pole firmasse kaebusega pöördunud.
?Hoiatus puudutab orienteeruvalt 175 klienti,? sõnas Kinnas. ?Ükski klient ei ole meile helistanud.?
OÜ Nokia Eesti juht Margus Hunt ütles, et nagu Eesti Telefoni puhulgi, katab Nokia kõik Unineti modemivahetamise kulud.
Nokia väitel pole ka mujal maailmas enne hoiatuskirja saatmist kliendid nende poole pöördunud ja tegemist on ennetuslikku tööga.